Dag 7.06.24 - Feest!!! - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 7.06.24 - Feest!!! - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 7.06.24 - Feest!!!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

26 Augustus 2016 | Nederland, Rosmalen

De afgelopen weken waren vrij rustig. Mijn bloedwaarden schommelen momenteel wel weer wat meer. Een nieuwe fase, het laatste half jaar met zoals eerder gezegd een ander verschijnsel - opletten voor langdurige neutropenie. Of zoals ik het zelf uitleg, lui wordend beenmerg.

Drie weken geleden was ik neutropeen. Terug naar wekelijks bloedprikken. Een week later waren de bloedwaarden nog niet om over naar huis te schrijven:

8 aug HB: 7.2, leuko's 1.7, neutro's 0.6, trombo's 267

Balen, de dosering blijft hetzelfde en de week erna ga ik met goede moed weer terug:

15 aug HB: 7.9, leuko's 4.5, neutro's 3.2, trombo's 313

Ondanks de stijging in mijn neutrofielen blijft de medicatie hetzelfde. En maar goed ook, want afgelopen maandag waren ze ondanks een gelijkblijvende dosering weer iets gedaald.

23 aug HB: 7.9, leuko's 3.3, neutro's 2.0, trombo's 187

Welkom in de wondere wereld van ....het bloed. Maar nog steeds GOED BLOED - en zoals mijn schoonouders schreven - dat is een olympische medaille waard ;p! GOUD bloed Hebben we toch mooi 20 olympische medailles gehaald dit jaar...Misschien moet ik het NOC*NSF eens een mailtje sturen. Is het doel voor 2016 ineens toch gehaald!!!

In Culemborg hebben wij de 60e verjaardag van mijn moeder gevierd met ons gezin. Een nachtje slapen in de vroegere koeienstallen op een appelgaard. Superlekker ontbijt! Geitjes, loslopende kippen, peren-, kiwi- en appelbomen en de mega grote trampoline! Fleur schaterlachend op haar sokken. Op en neer, mee proberen te springen, zich achterover laten vallen. Stuiterend over het doek. Erg grappig!

Op de feestdag zelf hebben we dik 10 km gefietst, taartje gegeten bij de Nieuwe Hollandse Waterlinie, met de fiets op het pondje over de lek en via een Italiaans eettentje weer terug naar de appelgaard. Mam - op nog vele gezonde jaren!

Afgelopen weekend is Adriaan weer helemaal losgegaan op LowLands en ben ik net zoals vorige jaren op kot gegaan in het Belgische land bij mijn ouders. Voor beiden gezellige dagen! Naar de kinderboerderij, speeltuin, shoppen in Maastricht, en groene smoothies maken.

Nu maken wij ons op voor ons feest. Het 'heel veel mijlpalen feest'. Met vriendjes en vriendinnetjes.

- Al onze verjaardagen
- Mag ik a.s. maandag mijn 35e verjaardag vieren!
- Housewarming!!!
- Alweer 2 jaar in goede gezondheid - naja, zoiets dan :)!!!
- De vloer is gelegd - hoezee!
- Zijn Adriaan en ik alweer bijna 5 jaar samen

Hiep Hiep Hoera!

Morgen gaan wij daarom genieten van Italiaanse hapjes in de tuin. De versiering hangt, het zwembad staat klaar, de zandbak moet nog opgebouwd worden en wij hebben er hartstikke zin in.

Volgende week woensdag opnieuw naar Grote Smurf. Dan zit officieel de eerste helft van het tweede onderhoudsjaar erop. Op naar de laatste 6 periodes, 5.5 maand. Het aftellen begint zowaar.

# Blijven vertrouwen in mijn lijf!

Dag 7.06.05 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 7.06.06 - #tabletten: 5.5, #prikken: 0
Dag 7.06.07 - #tabletten: 5, #prikken: 1
Dag 7.06.08 - #tabletten: 9.5, #prikken: 0 (MTX)
Dag 7.06.09 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 7.06.10 - #tabletten: 5.5, #prikken: 0
Dag 7.06.11 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 7.06.12 - #tabletten: 5.5, #prikken: 0
Dag 7.06.13 - #tabletten: 5, #prikken: 1
Dag 7.06.14 - #tabletten: 5.5, #prikken: 0
Dag 7.06.15 - #tabletten: 9, #prikken: 0 (MTX)
Dag 7.06.16 - #tabletten: 5.5, #prikken: 0
Dag 7.06.17 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 7.06.18 - #tabletten: 5.5, #prikken: 0
Dag 7.06.19 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 7.06.20 - #tabletten: 5.5, #prikken: 0
Dag 7.06.21 - #tabletten: 5, #prikken: 1
Dag 7.06.22 - #tabletten: 5.5, #prikken: 0
Dag 7.06.23 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 7.06.24 - #tabletten: 5.5, #prikken: 0

  • 27 Augustus 2016 - 08:03

    Marleen:

    Hoi Kirsten,
    Ik wil maar een ding zeggen:
    Vier dit feest uitbundig en geniet met volle teugen......
    Vier je verjaardag en alle andere verjaardagen
    Vier dat je al zoveel tegenslagen overwonnen hebt
    Vier dat je een nieuw paleisje hebt met een nieuwe vloer
    Vier dat je een lieve partner hebt
    Vier dat je een prachtige dochter hebt
    Vier dat je fantastische ouders hebt
    Vier dat je geweldige vrienden hebt
    Vier........het leven
    Lieve groet, Marleen

  • 27 Augustus 2016 - 15:46

    Truus:

    Lieve Kirsten, proficiat met alles en geniet volop van jullie feestje!
    Een mooie zonnige dag! Groetjes!!

  • 05 September 2016 - 19:32

    Olga (familie):

    Hi lieve Kirsten,

    Heel wat te vieren....! Geniet van alles en iedereen, maar geniet vooral van jezelf en van alles wat je al
    overwonnen hebt !

    Geniet ervan..... Powervrouw !! Dikke kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rosmalen

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 1314
Totaal aantal bezoekers 207320

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: