Dag 6 - Thuis - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 6 - Thuis - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Thuis

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

12 Juli 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Hoe onwerkelijk is het om na zo'n hectische week in je eigen bed te belanden. Je geen zorgen te maken of je het infuus uit je arm trekt of wie er je kamer komt binnen gelopen. 'S nachts hoorde ik gebonk bij de buren en ik betrapte me erop dat ik bijna "Kom maar binnen" zei. Raar hoe ook dat gewoon wordt. Na wat gedraai en gewoel en aantekeningen makend op mijn telefoon om mijn hoofd rustig te krijgen met slaappil door kunnen slapen tot half zeven. Heerlijk mijn meisje de fles gegeven. Mijn lieve Fleur.

Ik merk dat ik vandaag gehaast ben. Wil zoveel doen. In het slechtste scenario lig ik de komende 4 - 5 weken fulltime in het ziekenhuis. Het is fijn om nu nog samen met Adriaan, pap en mam na te kunnen denken wat ik nodig heb, praktische dingen te kunnen regelen en mijn eigen kleren uit te kunnen kiezen. "Nee Aadje, dat andere hemdje, je weet wel op die stapel." Vrouwen - lastig volk hoor!

Bij het ontbijt merk ik hoe moe ik ben lichamelijk. Het ontbijt maken lukt eigenlijk al niet en Adriaan is me niet snel genoeg (sorry lieverd - we hadden het al goedgemaakt he!). Het afbakbrood ligt in de oven, maar ik heb NU honger! NU, NU...dus wordt de kip van gisteravond in de oven gezet en ben ik op Adriaan aan het foeteren dat hij NU, ja NU dus - trek die plastic zag toch gewoon open in plaats van aan de knoop te blijven friemelen, ik moet NU een chapati hebben met kip. Waar blijven mijn ouders...want ik heb ook zin in roerei met dat stokbrood wat in de oven ligt. Ik durf het niet meer aan Adriaan te vragen om dit voor me te maken. Dingdong, gelukkig daar zijn ze. Mam?!? Zou jij wat voor me willen doen? "Ja, natuurlijk lieverd". "Wil jij voor mij een roereitje maken?" NU?!?

Heerlijk was het! Dankjulliewel schattenbouten en nogmaals sorry voor deze hormonale uitbarsting vanochtend. Als dit zo doorgaat wordt dit traject een lange bevalling...zo lastig als ik vanochtend 5 min was, ben ik tijdens mijn zwangerschap hoop ik niet geweest.

Na het ontbijt (kip chapati, roerei en een stuk taart) de eerste spullen voor mijn tas ingepakt. Daarna bezoek van EJ, Femke, Koen, Gijs en Fieke - wat waren jullie fijn aan het spelen! Even afleiding.

Wat is mijn lijf toch moe en dan ben ik nog geeneens gestart met de chemo. Even twee uur het bed in - alles de boel laten. Daarna een efficiënte rond door de stad: score - 2 pyjama's en een fietsbroek. En het eerste idee voor een nieuwe computer is binnen. Tja lieve volgers - ik moet natuurlijk wel goed uitgerust zijn om jullie op de hoogte te kunnen houden. Laten we er dan maar het beste van maken. Dus Adriaan je mag helemaal los, je weet waar mijn creditcard ligt ;-p. Geld wordt ineens heel relatief.

Om de eerste week goed af te sluiten en te proosten op volgende week laten we lekker tapas komen thuis. Heerlijk! En knoflook is goed voor je bloed - er moet meer knoflook gegeten worden. Dikke pech voor de verpleegsters maandag.

Samenvatting week 1:
Bommetje ontploft

Positief:
Hartfilmpje - check
Longen - check
Echo - check
Tanden - check
Nieren - check, mijn 'powernieren', die al zoveel tumorcellen naar buiten hebben gewerkt
Prednison slaat aan - check
De artsen weten wat ze moeten doen - check
Behandelplan gereed voor komende 3-4 jaar - check
Als mijn lijf de chemokuur doorstaat met alle bijwerkingen dan ben ik er nog wel even - check

Kamer geboekt voor volgende week - check
Adriaan en Fleur een kus gegeven - check

IK LEEF NOG - check

Proost! Ga ik nu aan mijn tweede glas wijn beginnen en dan naast die andere dronken tor op de bank in slaap vallen terwijl Fleur bezig is met een poepbroek.

#prikken: 0 - # tabletten: 6

  • 12 Juli 2014 - 19:30

    Mario:

    Hoi Kirsten

    Niet teveel wijn anders krijg je een ouso moment haha
    En dip momentjes heb je nodig om je weer sterker te voelen.
    Vloeken en tieren doe je natuurlijk op diegene waar je het meest van houdt.
    Dus Adriaan zet je schrap maar Ik denk dat je daar wel tegen kunt.
    Heel veel sterkte met de eerste chemo.

    Groetjes van Henk en Mario

  • 12 Juli 2014 - 19:36

    Saskia:

    Lieve Kirsten, wat een rollercoaster is afgelopen week geweest zeg. Als je zo terug leest ga je het ineens meer beseffen. Fijn dat je lekker even thuis bent. En gelukkig dat die algehele isolatie voorlopig niet hoeft. Denk aan jullie. Dikke X

  • 13 Juli 2014 - 20:40

    Patricia Timmers:

    Haha Kirsten, niks om je voor te schamen, is gewoon een familiekwaal die uitbarsting over eten... Ik ben het allergrootste monster compleet met moordneigingen, die gisteren zelfs de bakker kon wurgen toen ik de piep van de oven hoorde waar m'n worstenbroodje in lag en ze toch nog even de laatste klant wilde afhelpen met een fijne grote weekend bestelling... zit gewoon in onze genen... kunnen we niks aan doen haha

    Fijn om te lezen dat je thuis bent en je de wijn goed laat smaken (toch ook een typische familiekwaal).
    Gewoon even uit die mallemolen kunnen verdwijnen waarin jullie beland zijn en weer even de normale dingen kunnen doen die je anders ook zou doen. En dat je dipjes zult hebben is natuurlijk ook niet meer als normaal. Gelukkig heb je lieve mensen en je prachtige dochter om je heen om je daar weer uit te trekken. En wij staan ook voor jullie klaar! Wat er ook zal zijn...

    opvang check
    eten maken voor de achterban check
    wassen, strijken check
    boodschappen doen check
    flat poetsen check
    kaartjes sturen check
    berichtjes sturen check
    kaarsjes aansteken check

    is namelijk ook een typische familiekwaal ;-)

    Heel veel sterkte!! Wij denken aan jullie

    Dikke kus van ons





  • 28 Juli 2014 - 22:58

    Anke:

    Wauw, Heerlijk om samen te kunnen klinken op de behaalde resultaten.

    Compliment voor jou en je lijf.

    Dat lijf geeft wel duidelijk aan wat het nodig heeft en aangezien jij ook alles zo snel mogelijk wilt,
    geeft het duidelijke bevelen, toch?


    liefs voor jullie allemaal!!

    Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 913
Totaal aantal bezoekers 207682

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: