Dag 13 - Weekend - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 13 - Weekend - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 13 - Weekend

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 Juli 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Weekend! Met lekkere Bakkerij Bart broodjes uit Vlijmen (hier staan mijn schoonouders op een zorgcamping) ontbeten volgens oud-Limburgs gebruik. Soppen met brood met spek in de pan. Heerlijk! Het lijkt wel weer of ik zwanger ben want de lucht pakt mijn zintuigen, en ik vlucht het balkon op, maar als ik eenmaal begin te eten smaakt het goed. Arme Knels die lekkerbekkend mijn spek heeft staan bakken.

Nadat de boel aan kant is neem ik met een boks afscheid van Knels en een knuffel van Riet. Dank voor jullie gezelschap en alles wat jullie organisatorisch en dagdagelijks geregeld hebben in casa Laméris. De komende anderhalve dag is deze toko weer even van ons eigen gezinnetje en daar heb ik veel zin in.

Op naar buiten, poeh wat is het al warm. Wil eigenlijk een half uurtje lopen maar bij de rand van het Zuiderpark ploffen we gedrieën neer. Te warm. Lekker op een kleedje liggen. Nog wat foto's maken van ons hoe het nu is. En bijkletsen met Mariska onder het genot van een ijsje. Wat ben jij lief. Wat fijn dat mijn ouders en schoonouders de komende drie weken in jouw appartementje mogen bivakkeren als jij Indonesië en Nepal gaat ontdekken met al die andere avonturiers. Dat geeft ons heel veel rust.

Inmiddels is er een appartementje gevonden bij Adriaan en mij om de hoek wat waarschijnlijk gehuurd kan worden als uitvalsbasis voor ouders, schoonouders of vrienden die ons willen komen bezoeken. Heel fijn en raar tegelijkertijd. Nooit gedacht dat mijn ouders bij mij in de 'achtertuin' zouden komen wonen. Ik denk dat velen van ons hier niet aan zouden moeten denken. Maar in deze situatie voel ik mij een enorme bofkont dat dit allemaal zo geregeld kan worden.

Ondanks het advies van één van de kappers heb ik vanmiddag mijn haar al een stuk korter laten knippen. Eigenlijk vanwege twee redenen. Een zodat ik eens kan zien hoe korter haar mij staat en bevalt (al is het dan van korte duur) en twee zodat ik de pasvorm van de bestelde pruiken beter kan zien komende week. In een apart kamertje knipt de kapper mijn dikke bos krullen eraf. Stiekem vind ik het eigenlijk best wel leuk. Dit zou ik normaal nooit gedaan hebben. Daredevil! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Eenmaal klaar steekt Adriaan zijn hand uit: "Hoi, wie ben jij, ik ben Adriaan!". Hihi...en zo loop ik met een grote grijns terug naar ons appartement aan de overkant.

En zo kwam ik er bij de kapper achter dat stiekem steeds meer mensen mijn blog lezen, via via komen kennelijk steeds meer geïnteresseerden mijn verhalen lezen, ieder ongetwijfeld vanwege zijn eigen reden. En daar voel ik me door gevleid. Ik merk dat ik het fijn vind om te schrijven, om mijn hoofd leeg te houden, jullie op de hoogte te houden en ook om de grappige situaties vast te leggen, te fantaseren en te dromen over de toekomst.

Ik heb trouwens best wat reacties gehad op die schaamhaar-krullers...dus mannen, be aware...wie weet wordt je binnenkort een keer door je vriendin verrast, haha. Nieuwe trend? Of maken we er "Schaamhaar is zo 2013 van?!?".

Maar zo was de kapper dus ook bij mijn blog uitgekomen en had mijn eerste 'negatieve' ervaring met het fenomeen 'de pruik' gelezen. Tja en linksom of rechtsom gaat dat dus niet over service van de kapper maar over mijn eigen weerstand, emotionele proces, ontdekkingsreis naar wat ik daarvan vind. Dat de kapper dan niet met een kilometer aan kledingrekken vol met pruiken aankomt in alle stijlen, krullen en kleuren is eigenlijk best logisch, toch? Dat wordt ook zo'n gesleep,dan krijgen alle zieke patiënten om half zes pas het avondeten voorgeschoteld omdat alle verpleegkundigen mijn kapper aan het helpen zijn met het sjouwen van die pruiken....Dat moeten we niet willen:-p. Alhoewel een leuke 'pruikenfair', of pruikendag waarin iedereen een dagje met een pruik oploopt dan ook wel weer hilarische praktijken kan opleveren...hmm. Zou Fleur een pruik leuk staan? Hebben ze die ook in baby-formaat?

En ik kan er niets aan doen, gevoelsmatig bekijk je als klant een 'Wehkamp' catalogus en kies je op plaatje iets uit waarvan je denkt dat goed staat. Daarbij was mijn enige associatie met pruiken die naar zweet stinkende, confetti, bier-overgoten carnavalspruiken, sorry. Het is jullie vak, niet het mijne en ik moet er gewoon nog heel even aan wennen. Niets ten nadelen van jullie, en ik ben benieuwd hoe de door jullie bestelde pruiken mij staan. Tot dinsdag in het ziekenhuis! Dat de beste pruik mag winnen.

Nou, het is inmiddels kwart voor zes, ik heb weinig geslapen. Twee boterhammen op met kruidenboter, twee crackers met kaas en huzarensalade en het begint eindelijk wat frisser te worden hier in huis. Morgenavond lekker de airco weer in op mijn kamertje op c5.

#tabletten: 8, #prikken: 1

  • 20 Juli 2014 - 11:15

    André En Rita:


    Lieve Kirsten,

    In gedachten gaan we jou helpen om de dag van morgen goed door te komen. Zet hem op!

    Liefs, ook voor Adriaan en Fleur,

    André en Rita


  • 20 Juli 2014 - 11:23

    Diana Van Bokhoven:

    Hoi kirstin, het is voor buitenstaanders heel moeilijk te begrijpen waar jij doorheen gaat. Het is heel goed dat je het van jezelf af kunt schrijven. Je zou het straks kunnen laten drukken bij een drukker. Je dochtertje kan in de toekomst, indien ze wil, jouw verhaal lezen. Zo heb ik ook een boek geschreven over mijn zoontje. (Gaat binnenkort naar de drukker). Kirstin, je mag trots zijn op jezelf zoals je hiermee om gaat. Als je er een keer over wil praten, mag je me best een keer mailen. Heel veel succes nog, ik blijf je blog volgen.

    groetjes x Diana (buuf van Krisja)

  • 20 Juli 2014 - 13:03

    Sylvia Veltmaat:

    Kisten,
    Via archeologie werd ik op je bijzondere reisverslag gewezen. Ik heb het gelezen en ben diep onder de indruk. Verschrikkelijk, de ziekte die je overkomt. Prachtig hoe je kunt delen wat je beleeft en voelt. Het leest alsof de randvoorwaarden rondom jezelf goed zijn, hoe irritant het ook blijft om zoveel regie kwijt te raken. Heel veel kracht en moed bij het dealen met jezelf, deze energie vretende ziekte en alle consequenties die nu eenmaal vast zitten aan levensbedreigende situaties. Hou vol, het gaat voorbij - zoveel is zeker. Je zit nu ook in mijn systeem. Ik zal regelmatig aan je denken, je verslagen blijven lezen en duimen, bidden, hopen dat het de goede kant op gaat. Hou vol!
    Sylvia Veltmaat (van archeologie, lang geleden)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 870
Totaal aantal bezoekers 208043

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: