Dag 5.28 - Home sweet home! - Reisverslag uit Westerhoven, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 5.28 - Home sweet home! - Reisverslag uit Westerhoven, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 5.28 - Home sweet home!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 Maart 2015 | Nederland, Westerhoven

Inmiddels zijn wij weer thuis aangekomen. En wat was het leuk afgelopen week. Woensdag zijn wij met onwijs lekker weer (voor deze tijd van het jaar in ieder geval) gaan kanovaren. Fleur tussen ons in, in de maxicosi. En lief dat ze is geweest. We hebben er geen kind aan gehad. Papa en mama brabbelend. Een heerlijke tocht op kabbelend stromend water. Er was dus weinig inspanning van ons nodig om de 7 kilometer in 2 uur af te leggen. De route loopt door de Malpie, Natuurpoort van Valkenswaard. Een mooi natuurgebied. Onderweg genieten we van hertjes, een ijsvogeltje, eendjes, zwanen, weilanden, de specht en wandelaars. En elkaar natuurlijk. Dit was het gevoel waar we naar op zoek waren. Echt even eruit, afleiding van alle rompslomp van de afgelopen maanden. De accu een klein beetje opladen.

Thuis aangekomen treffen we de voorbereidingen voor de BBQ. Vlees in de marinade, het gehakt kruiden voor de hamburgers. Nu al zin in. Snel naar bed voor mijn middagdutje. Als ik wakker word heeft Adriaan de BBQ al aangestoken. De ganzen en eenden worden weggejaagd. In het frisse zonnetje speelt hij de Swedish Chef van de Muppets. Grappig om te zien, wat dat doet met mannen - een BBQ...maar ik moet zeggen, het eten was heerlijk. Dus goed gedaan toppertje! Toch ben ik 's avonds verdrietig. Ik realiseer me dat dit mijn laatste chemoloze weken zijn voor de komende 2 jaar. Een gek idee.

Gisteren zijn we op de fiets naar Bergeijk gereden. Voor de tweede keer met Fleur in het kinderzitje. De 5 kilometer die we dachten dat het was bleken er 10 te zijn. We zijn flink omgereden...hmm. Het stukje abrikozen gebak maakte het de moeite waard. Terug ging iets efficiënter maar was nog steeds 8 kilometer. Net iets te lang voor Fleur die uiteindelijk in slaap valt. De totale afstand kan ik mooi op mijn persoonlijke records zetten. Na de lunch is het tijd voor mijn middagdutje - Adriaan gaat met Fleur zwemmen. Eerder deze week was hij al alleen in het zwembad gaan zwemmen. Maar nee, natuurlijk niet voor baantjes. Meneer is in het golfslagbad, bubbelbad, wildwaterbaan, zwembad met vis-aquarium geweest...ja hij heeft het er druk mee gehad. Halverwege de wildwaterbaan zit een verliefd stelletje te zoenen in de grot. Schattig! Good old times! Wie heeft dit niet ooit gedaan?

Eind van de middag gaan we midgetgolfen. Via het Vrijheidsbeeld, de Chinese muur naar de tempels in Azië. Van tevoren had ik Adriaan gewaarschuwd dat ik errug goed ben in midgetgolf. Een onontdekt talent. Dus ik sla de ballen van de hemel. Links de baan af, rechts de baan af. Via hindernissen weer terug naar start, haha....ik zal maar niet verklappen wie er gewonnen heeft. Het is dat we gereserveerd hadden in het grill restaurant anders hadden we '2 out of 3' gespeeld. Grr.

Ik moet jullie nog wat bekennen. Ik ben officieel verslaafd! Aan Homeland. Serie 1 is al grijs gedraaid. Serie 2 is gestart. Man wat een interessante serie. Over terroristen, aanval op Amerika, een CIA agente die vrijt met de hoofdverdachte. Bijzonder. Adriaan wordt er gek van, maar zonder hem mag ik niet verder kijken..haha. Tussen de afleveringen door springen we nog snel in onze privé sauna. Heerlijk. Alles eruit zweten. Dan naar bed. Uiteindelijk heb ik een behoorlijke nachtmerrie, inbrekers die in onze tuin staan, de fietsen jatten, Fleur ontvoeren...ik maak Adriaan wakker en na zijn inspectie van ons huisje en omgeving durf ik weer te slapen. Waar zou dit vandaan komen?

Aan alle leuke dingen komt een eind. Zo ook aan deze 'vakantie'. De tassen worden gepakt, de vaatwasser ingeladen, alles wordt weer op zijn plek gezet. Off we go. Home sweet home. Na 2 weken is het ook wel weer lekker om in mijn eigen bedje te slapen. De wasmachine draait overuren, de meeste zooi is alweer opgeruimd en aflevering 5 van Homeland 2 staat al klaar in de DVD speler.

Dag 5.26 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 5.27 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 5.28 - #tabletten: 5, #prikken: 0

• 21 Maart 2015 - 18:46

Marleen:

Hoi Kirsten,
    Zo te lezen hebben jullie een lekkere week als gezin gehad en leuke dingen gedaan.
    Je verslaving aan Homeland begrijp ik helemaal. Geweldige serie!!!
    Ik had al een harde schijf klaar liggen met films voor je vader erop, maar ik heb Bart gevraagd om Homeland serie 3 en 4 erbij te zetten. Dus die komen binnenkort jouw kant uit.
    Veel sterkte komende week met de start van fase 6.
    Lieve groet, Marleen

• 22 Maart 2015 - 15:56

Carien:

Lieve Kirsten,
    Wat fijn om te lezen dat jullie lekker hebben kunnen genieten en bijtanken! En wat is die Fleur een lekker ding ;-) Heel veel succes bij de volgende fase!!
    Liefs Carien, Ger-Jan en Mirthe