Dag 6.6.20 - Mijn tweede debuut in de Swim Special - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 6.6.20 - Mijn tweede debuut in de Swim Special - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 6.6.20 - Mijn tweede debuut in de Swim Special

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

06 September 2015 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Vandaag is het zover. Mijn zelfgeschreven artikel staat in de Swim Special van de Bossche Omroep!!! Trots. Op mijn mooi opgeschreven dramatische verhaal ;p. Nou nog een uitgever vinden voor mijn complete verhaal en dan begint er weer een mooi nieuw hoofdstuk in mijn leven.

Hieronder de tekst, omdat deze waarschijnlijk op de foto niet helemaal goed te lezen zal zijn.


Onderschat nooit een Kán-kerpatiënt!

“Het afgelopen jaar bestond voor mij uit 30 chemokuren, 211 prikken, 10 beenmergpuncties, 23 ruggenprikken en 2880 tabletten. Welcome to my world!” Acht weken na mijn bevalling ben ik gediagnosticeerd met acute lymfatische leukemie. BAM! Overlevingskansen 30-40%. BAM! 3 jaar lang chemotherapie. BAM!

Van de ene op de andere dag van gezonde 32 jarige kersverse moeder en ambitieuze vrouw met vele toekomstdromen naar kale dikke kankerpatiënt met een toekomstperspectief die elke maand weer opnieuw wordt bepaald door mijn bloed. Wie had vorig jaar gedacht dat ik kaal zou worden, 9 kilo zou aankomen door de medicijnen, niet meer zou kunnen traplopen, fulltime mantelzorg nodig zou hebben, frequent bezoeker zou worden van de Spoedeisende Hulp, ik zelf chemospuiten in mijn buik zou zetten? Ik niet! Maar, onderschat nooit een kán-kerpatiënt...IK BEN ER NOG!

Het afgelopen jaar is zo onwerkelijk. Zo dichtbij en ver weg tegelijkertijd. Ik kan me de eerste weken in het ziekenhuis niet meer herinneren. Terwijl ik de frustratie van niet kunnen traplopen meteen weer in mijn lijf kan voelen. De mentale vechtlust die ik toen voelde en vanaf dag 1 heb gehad. Terwijl je lijf zo kapot is dat een paar treden traplopen enkel lukt op mentale kracht. Kon ik met moeite de 5 meter van mijn bed naar de wc lopen, hielp Adriaan mij met het aantrekken van mijn onderbroek omdat ik mijn been niet zo hoog kon optillen...had ik een vollemaansgezicht door de enorm hoge doseringen prednison. Ik zie mezelf nog zitten op mijn bed. Gadverdamme. Wat voelde ik me toen slecht.

Wat ben ik boos geweest. Waarom moest dit mij gebeuren? Zo snel na de bevalling van Fleur...? Waarom ik? Waarom nu? Ik heb nooit gerookt, weinig alcohol gedronken, altijd gesport en gezond gegeten. Het bewijst maar weer dat echt iedereen ziek kan worden. Inmiddels ben ik 1 jaar kankervrij! De komende jaren worden spannend of dit ook zo blijft.
Van één ding zijn we allemaal zeker, dood gaan we allemaal. Enkel het tijdstip waarop is ons niet bekend. En dit tijdstip kan soms eng dichtbij komen. Ambities en toekomstdromen doen er ineens niet meer toe. Er is maar één ding belangrijk en dat is beter worden. Daarom doe ik mee met Swim to Fight Cancer. Voor meer onderzoek en betere overlevingskansen.

Geïnteresseerd in mijn verhaal? Check mijn blog op: survivalofthefittest.waarbenjij.nu

  • 06 September 2015 - 19:34

    Saskia:

    Mooi opgeschreven Kirsten, mag je zeker trots op zijn! Liefs, Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 207774

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: