Dag 2.4 - morgen mijn artikel in Brabants Dagblad! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 2.4 - morgen mijn artikel in Brabants Dagblad! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 2.4 - morgen mijn artikel in Brabants Dagblad!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

08 September 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Vandaag een goede dag gehad. Ik heb geen tintelingen meer in mijn buik die ik gisteren voelde. Ik heb goed geslapen en weer zin in eten.

En zo worden de badkamerkastjes opgeruimd zodat ik weer overzicht heb op mijn medicijnen. We lopen een rondje door de wijk, drinken een drankje op het terras. Heerlijk in het zonnetje.

Fleur begint al echt een eigen willetje te krijgen. Nog steeds een fantastisch kind. Maar laat op sommige momenten weten dat ze echt even aandacht nodig heeft en als ze honger heeft, dan heeft ze ook ECHT honger. De fles moet er dan ook NU in. Dikke tranen en krijsen en gillen vanuit haar tenen. Herkennen jullie dit? Misschien heeft ze mijn prednison pillen gevonden in de medicijnkast...Hmm. Inderdaad geen 'pret'nison.

Na het avondeten gaat mijn haar er verder af. Ik ben er klaar mee. Dus mam pakt de kappersschaar en gaat deskundig aan de slag. Tja ze heeft ook heel veel ervaring. Knipt al jarenlang mijn vader....

Inderdaad op de millimeter-stand.

En zo is het eerst links langer dan rechts, dan rechts langer dan links en zo wordt het korter en korter...haha. Nee hoor mam, goed gedaan! Zo past mijn pruik in ieder geval ook weer beter en ben ik die gekke lange plukken kwijt.

Naast de tranen hebben we ook hard gelachen tijdens het knippen. Adriaan heeft beloofd dat hij met me mee zou doen. Kaal is het nog niet, dus tja dan zit er maar een ding op..het haar van Adriaan uitdunnen en kale plekken maken. Volvo collega's niet lachen morgen hé!

Morgen verschijnt mijn artikel in de bijlage van Swim to fight Cancer in het Brabants Dagblad. Ik heb het eindresultaat al mogen bewonderen. Halve pagina met supergrote foto van mij samen met Fleur.

c

  • 08 September 2014 - 20:57

    Olga (familie):

    Lieve Kirsten,

    Het staat je nog goed ook, goeie kapster hoor..........neemt ze nog klanten aan....Haha !

    Lieverd, hoop dat deze week voor jullie heel snel voorbij gaat en er wat meer
    duidelijkheid komt.

    Heel veel sterkte voor deze dagen !

    Dikke kus Olga

  • 09 September 2014 - 12:26

    Marleen:

    Hoi Kirsten,
    Ik vind dat je moeder echt talent heeft om te knippen en ik ben blij dat ze je niet hetzelfde kapsel als je vader heeft aangemeten :) Ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar het artikel in het Brabants Dagblad.
    Heel veel sterkte meid, jullie blijven het "winning team", denk daar aan!!!
    Lieve roet, Marleen

  • 09 September 2014 - 23:10

    Anke De Ruijter:

    Lieve Kirsten, Adriaan en Fleur,

    Deze week zijn we weer met onze activiteiten gestart. we hebben geen mails kunnen krijgen[heerlijk rustig]
    wel heb ik 's avonds en 's morgens aan jullie gedacht. Ook aan iedereen die jullie helpt en met jullie huilt en met jullie lacht .

    Ik ben weer bij gelezen. Allereerst Kirsten hoop ik dat het 33ste jaar je vooruitgang gaat geven en zicht op een lang en gelukkig leven. Ik ben jaloers op je slow juicer.

    Heerlijk dat jullie het samen hebben gevierd! Leuke foto's.

    Wat gebeurt er ongelooflijk veel in 2 weken. Wij vonden het ook super spannend wanneer jouw lever toestemming zou geven om te starten! gelukkig is het je weer gelukt.

    Goed idee om er periodes van te maken.

    Jullie Fleur gedraagt zich ook als het centrum van de hele wereld, wacht maar tot ze kan zeggen:
    papa PLEASE Daar is dit kinderspel bij.

    En nu het echte werk, fijn dat je weer een goede dag hebt.

    Die foto in het Brabants Dagblad is prachtig.

    Hoe kan ik dat artikel lezen?Ik krijg het niet groter

    Heel veel liefs voor jullie allemaal

    Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 799
Totaal aantal bezoekers 207774

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: