Dag 3.17 - goed en slecht nieuws - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 3.17 - goed en slecht nieuws - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 3.17 - goed en slecht nieuws

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 November 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Vanmiddag heb ik van Grote Smurf te horen gekregen dat ik door kan met kuren. Op naar kuur 14 morgen. Goed nieuws dus. De ALAT zit op 121, iets verhoogd maar we kunnen dus door. Mijn verdere bloedwaardes zijn behalve mijn HB aan de krappe kant, dus voorzichtigheid is momenteel nog echt genoodzaakt.

Echter, vanwege de allergische reactie van de vorige keer, wordt de gift van morgen verdeeld over 6 - jawel maar liefst 6 porties - @#(@&*#(*. Wat oneerlijk. Ik ben boos en verdrietig en vind het zo niet terecht. Wie wil Grote Smurf even uitleggen dat als je een lootje trekt je die niet in kan wisselen voor extra cadeaus. Dat het niet het principe is van ga heen en vermenigvuldigd u, en al helemaal niet met chemokuren. Bah. Dus dat betekent de komende 2 weken elke 2 dagen eerst 's ochtends bloedprikken. Terug naar huis, afwachten hoe mijn bloed is. 's Middags terug naar het ziekenhuis voor de kuur als mijn lijf het toestaat. En dat dus 6 keer. En 'on top of that' mag ik ook nog eens een hoge dosis prednison slikken om een eventuele allergische reactie extra tegen te gaan. Was ik helemaal in de wolken omdat ik bijna klaar was met het afbouwen van de Dexamethason, beginnen we dus morgen met grote broer prednison. Van de Dexamethason ben ik al weer opgezwollen in een soort van Zwelgje van Ollie B Bommel, krijg ik zo van de prednison weer pijn in mijn onderkin, pijn in mijn benen, ga ik extra trippen in bed, wordt ik nog emotioneler en depressief en hallo obsessieve vreetbuien. Zo wordt ik er echt niet echt knapper en gezelliger van. Niet goed voor mijn eigenwaarde. Ik voel me echt een gedrochtje en zit dus met dikke tranen op de bank. Letterlijk even zwelgen. Wie wil dat masker er even af komen trekken? Mag ik alle spiegels even afdekken?

Laat natuurlijk onverlet dat ik het heel erg fijn vind dat Grote Smurf zo voorzichtig met mij is en vertrouw ik op zijn advies en kennis. Toch is dit een hele grote tegenvaller. Emotioneel had ik wel even een ander soort opsteker kunnen gebruiken. Hopelijk krijg ik later een "weekje pauze" om emotioneel weer te kunnen opladen.

#tabletten: 10, #prikken: 2

• 21 November 2014 - 10:22

Ellie :

Ik leef zo met je mee. Dat je weet waar je het voor doet verdwijnt in dit soort weken totaal naar de achtergrond. Laat je maar verwennen door je dierbaren, je verdiend dit.
    Ik leef op afstand met je mee dikke knuffel van Ellie

• 21 November 2014 - 13:03

André En Rita:

Lieve Kirsten,

Ook wij hadden het graag anders gezien. We leven met je mee.
    Probeer het eindpunt, GENEZEN!, in je vizier te houden. Daarvoor moet het.

Liefs, André en Rita

• 21 November 2014 - 20:06

Marleen:

Ik snap dat je het liever anders had gezien Kirsten, maar ik ben toch blij dat Grote Smurf voorzichtig is met je, want zo'n allergische reactie wil je toch niet nog een keer meemaken.
    Hij heeft echt het beste met je voor en ik denk niet dat hij deze beslissing zou nemen als er andere opties zouden zijn.
    Kom op en houd vol!!!
    Enne......ik snap echt wel dat je het een keertje zat bent en dat je liever naar België was gegaan voor een weekje vakantie.

• 28 November 2014 - 13:39

Olga (familie):

Een echte domper, maar probeer de moed niet te verliezen, want er loopt een lief klein meisje rond,
    die jouw heel hard nodig heeft ! En dáár doe je het voor........Hou vol !!!

ZET M OP lieverd, je kunt het !!!

Dikke kus Olga xxxx