Dag 6.10.04 - De verlossende woorden! Kuur 32 - Reisverslag uit Goedereede, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 6.10.04 - De verlossende woorden! Kuur 32 - Reisverslag uit Goedereede, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 6.10.04 - De verlossende woorden! Kuur 32

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

18 December 2015 | Nederland, Goedereede

Onderstaand mijn blog van afgelopen dinsdag die ik helaas door een technische storing niet eerder geplaatst kreeg.

Maandagochtend ben ik opnieuw bloed wezen prikken. Helaas ben ik opnieuw neutropeen. HB 7.7, leuko's 2.1, neutrofielen 0.4, trombo's 259 en ALAT gelijk aan vorige week 131. An sich dus goede bloedwaarden. Wel met een kleine schrik door de neutropenie. Ronduit balen. Is deze bloedwaarde ten opzicht van vorige week met een derde aan medicatie toch nog behoorlijk gezakt. En met een aankomend feestje dit weekend is dat niet wat ik wil horen.

De avond met de Bond Girls zeg ik dus af en ook naar het consultatiebureau ga ik niet mee. Weer een teleurstelling. Maar goed veiligheid voor alles. Vanochtend meld ik me na een mooi ritje met veel groene stoplichten (we zitten al in de positieve flow) bij mijn eigen oncoloog voor het leukemie traject. Stiekem hoop ik dat hij mij al een sneak preview kan geven over de uitslag van het knobbeltje in mijn borst. En dat doet hij! Meteen de verlossende woorden. HET IS GOED!!!

Vreugdedansje, vreugdedansje, vreugdedansje!

Geen kwaadaardige cellen. Wat het precies wel is is mij nog niet geheel duidelijk. Na de verlossende woorden kwam de emotie los en dan is het nog lastig luisteren...Het boeit mij niet, het is geen gekkigheid gelukkig. Woensdag met de chirurg bespreken hoe en wat verder. Of ik nog onder controle moet blijven of dat we het hier ook bij laten en afsluiten.

Dat was opluchting één. Opluchting twee volgt gelijk erna. Mijn ALL differentiatie is ook wederom goed. Top. Voor mijn kuur zijn mijn neutrofielen wat aan de krappe kant maar we gaan toch door. De vincristine heeft hier niet heel veel effect op. Daarbij ga ik de komende weken elke week bloedprikken zodat we mijn neutrofielen en leverwaarden wat beter in de gaten kunnen houden. Ik heb zelf zo'n idee dat mijn lijf heftiger reageert door het suikervrije en biologische eten. Hij denkt dat het een opeenstapeling is van medicatie in mijn lijf. Hoe dan ook als we het met minder medicatie af kunnen en voorkomen dat ik neutropeen word is dat wel prettig.

Daarbij hebben we ook nog goed nieuws #3. Ik had gelijk, hihi. In de HOVON app staat dat het eerste onderhoudsjaar bestaat uit 12 cycli. HET AFTELLEN IS OFFICIEEL BEGONNEN!!! Na vandaag nog 2 kuren. Als valentijnscadeautje krijg ik halverwege februari mijn laatste kuur. Yes, goed nieuws allemaal. Een pak van mijn hart.

Wat bespreken we verder nog? Of we mijn oestrogeen waarde moeten prikken i.v.m. botontkalking, maar aangezien ik nog menstrueer is dat niet nodig. Ik heb wat last van een pijnlijke gevoelige buik. Na wat voelen en drukken geeft Grote Smurf ook aan dat mijn buik wat gespannen aanvoelt. En dat dit waarschijnlijk zelf wel weer over zal gaan. De pijnlijke gewrichten die ik af en toe heb komt van de medicatie en los van paracetamol kunnen we daar niets aan doen. Een dexa scan herhalen we volgend jaar weer om de status van mijn botten te checken.

De 6mp laten we komende week even voor wat het is. Eerst moeten mijn neutrofielen weer stijgen. Volgende week maandag opnieuw bloedprikken. Deze week dus wederom goed opletten, handen wassen, wegblijven van hoestende of niesende mensen. En op het feestje (als ik het aan durf) niet kussen of handen geven. Ook met Fleur moet ik nu oppassen want die hoest 's nachts nog behoorlijk.

Door naar het oncologisch centrum. Kuur 33. Infuus check, spoelen check, pillen check, afspraken check. Een uur laten staan we weer buiten. Moe, moe, moe en emotioneel van alle spanningen rij ik met mama naar huis. Via Vught, grote mijlpaal taartjes halen bij De Rouw. Mjammie!

In de lift naar boven kijk ik naar mijn borst. Blij dat deze er nog zit. Ze mag nog even blijven!

#Trots op mij, Adriaan, Fleur en mijn lijf! Of zoals Boer Geert van Boer zoekt Vrouw zou zeggen: Trots op de puntjes ;p

Kankervrij 2015 in en uit! Laat 2016 maar beginnen!!!

-----

Inmiddels zijn we gisteren naar de chirurg geweest. Het knobbeltje bleek fibrotisch borstklierweefsel te zijn. Een soort van littekenweefsel. Niets meer en niets minder. Geen idee hoe het ontstaan is. Adriaan grapte nog 'Ik heb er vast te hard in geknepen ;p' - Ook als ik nu een nieuw knobbeltje zou voelen hoef ik me in principe niet te melden. De foto's van mijn borsten zijn goed gecontroleerd dus het zou heel gek zijn als er iets kwaadaardigs zou ontstaan de komende 1 a 2 jaar. Zucht, grote opluchting. De grote borsten APK heb ik weer goed doorstaan.


Dag 6.9.27 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 6.9.28 - #tabletten: 5, #prikken: 1
Dag 6.10.01 - #tabletten: 7, #prikken: 1 (0-6mp, 3 prednison)
Dag 6.10.02 - #tabletten: 7, #prikken: 0
Dag 6.10.03 - #tabletten: 7, #prikken: 0
Dag 6.10.04 - #tabletten: 7, #prikken: 0

  • 19 December 2015 - 10:48

    Co En Nel:

    Kirsten gefeliciteerd!!, Wat een goed nieuws. Nu genieten van de feestdagen en het vooruitzicht van jullie nieuwe stulpje. Super. Knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Goedereede

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 207749

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: