Dag 36 - COMPLETE REMISSIE BEREIKT!!! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 36 - COMPLETE REMISSIE BEREIKT!!! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 36 - COMPLETE REMISSIE BEREIKT!!!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

11 Augustus 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Na een rommelig weekend met ziekenhuis bezoek voor de kriebelhoest, röntgenfoto van mijn longen, check van bloed en urine vandaag goed nieuws.

De complete remissie is bereikt! Iedereen had er een hard hoofd in dat de beenmergpunctie van vanochtend zou lukken. Ik ook. Dus gisteravond zei ik nog tegen Adriaan dat we er niet teveel van moesten verwachten en dat we maar op het stukje bot af moesten gaan. Door een slaaptabletje en codeïne pilletje tegen het hoesten heb ik geslapen als os. En vanochtend toen ik wakker werd, was het eerste dat ik zei "de beenmergpunctie gaat lukken". Ik had het gezien in mijn droom net voor ik wakker werd. Heel raar.

Met mams naar het ziekenhuis, met bijna alle stoplichten op groen. Dus het goede gevoel bleef. 8:00 uur werd ik naar het kamertje gebracht voor de beenmergpunctie van 8:15. Om 8:45 nog niemand te zien. Op de gang horen we verpleegkundigen/ artsen praten over dat ze eerst nog een kopje koffie willen drinken. Natuurlijk, praat eerst maar even bij over de vakanties. Ik wacht nog wel even. Tot het moment dat ik een Smurfin hoor praten bij de kar met alle apparatuur op de gang. "Ik denk niet dat het gaat lukken". Het ging dus over mij.

En zo komt de dienstdoende hematoloog binnen met verpleegkundige om de punctie uit te voeren. Even goed voelen waar ze wil prikken. En hoppa - de beenmergpunctie is gelukt. Verschillende glaasjes werden met bloed en beenmerg bestreken om vervolgens opgestuurd te worden voor het onderzoek. Ik heb die hematoloog natuurlijk nog wel even gezegd dat ik haar hoorde smiespelen op de gang. Niet heel erg professioneel. Een beenmergpunctie is toch wel apart. Eerst verdoven ze je huid op je borstbeen, dan prikken ze door om je botvlies te verdoven. Daarna pakken ze een soort appelboortje waarmee ze door je bot draaien als een soort van kurkentrekker. Vandaag voelde ik ook dat ze door het bot heen gingen in de holle ruimte. Vervolgens wordt er bloed en beenmerg opgezogen. Het deed eigenlijk geeneens heel erg zeer. Dus dat viel mee.

Op naar huis. Vanmiddag om half vijf terug naar het ziekenhuis voor de uitslag. En dat is toch wel even spannend. Een vriendin komt langs om op Fleur te passen zodat ook mijn ouders mee kunnen.

En zo komen we toch weer in een gek gesprek terecht in het ziekenhuis. Het begint in ieder geval goed want op het moment dat ik naar binnen geroepen wordt geeft de dienstdoende Brilsmurf (niet mijn eigen behandelend hematoloog) al meteen aan dat het goed nieuws is. Complete remissie! YES. De medicijnen hebben gedaan wat ze moeten doen. Zowel in het stukje bot als in het beenmerg dat is opgezogen zijn geen leukemie cellen meer te zien.

Wij zijn dus nu klaar om met Brilsmurf te bespreken hoe we verder gaan. Hmm..dat was dus niet echt de bedoeling. Heeft Grote Smurf dit nog niet met jullie besproken dan? Nee, alles zou afhangen van vandaag. Pff..vermoeiend is dit zeg. Zij weet dus verder niets, kan eigenlijk ook verder geen vragen beantwoorden...

Nou wil het feit dat mijn lever nog wat onrustig is en eerst wat verder moet kalmeren voor we verder kunnen met de volgende kuur. Dat is dus nu wel even spannend hoe snel deze zich hersteld. Want anders kan de volgende kuur niet gestart worden. En hoe langer we wachten hoe groter de kans dat de leukemie weer terug komt. Dus als iedereen even wat positieve energie naar mijn lever wil sturen heel graag!

Het volgende schema qua kuren zal heftiger zijn en ik zal meer opgenomen moeten worden hebben we wel tussen de regels door begrepen. Los daarvan zal er zoveel mogelijk poliklinisch gebeuren waar dit mogelijk is. Fase 2 waar we nu dan in gaan is consolideren. Dat betekent de ziekte verder de kop indrukken. Ander soort chemotherapie met waarschijnlijk ook weer andere bijwerkingen denk ik. De ruggenprikken blijven. Maar mijn hersenvocht was schoon dus dat scheelt er weer eentje.

Al met al GOED NIEUWS dus. Nu mijn lever nog even vertroetelen zodat we hopelijk deze week verder kunnen met de chemotherapie. Klinkt gek he, dat je hoopt dat er deze week weer vergif in je lijf gespoten mag worden...

Dag 1.35 - #tabletten: 7, #prikken: 0
Dag 1.36 - #tabletten: 2, #prikken: 1

  • 11 Augustus 2014 - 18:50

    Alieke Eising:

    YES!! Extra punten voor Kirsten, 0 voor de ziekte!!

  • 11 Augustus 2014 - 18:56

    Kristie Gesthuizen:

    Jihaa!!!!!!!!
    Goe gedaan!!
    Xxx

  • 11 Augustus 2014 - 19:49

    Marleen (zwanger Fit):

    Wat een goed nieuws!! Flink van genieten! En de positieve energie voor je lever stuur ik even via de wifi ;-)

  • 11 Augustus 2014 - 20:26

    Loes Veldpaus (philips Van Horne Lang Geleden ;)):

    hi Kirsten, lang geleden! maar jeetje ik zit hier een beetje beduusd van al je verhalen achter mn computer, schrikken zeg, en wat fijn dat het allemaal de goede kant op gaat.
    Ik moest opeens weer aan ons brandnetelmierenzuuronderzoek denken, hihi. Sterkte! en veel kracht en liefs.

  • 11 Augustus 2014 - 20:26

    Saskia Sprengers:

    Wat een geweldig nieuws, zo blij! Allemaal dankzij jullie kracht en strijdlust! X

  • 11 Augustus 2014 - 20:29

    Carien:

    Heej Kirsten,

    Wat een SUPERnieuws!!!! Die lever mag nog even een weekie chillen en dan op naar de volgende fase...

    Dikke knuffel

  • 11 Augustus 2014 - 20:42

    Alida En Hans.:

    Super nieuws voor jullie! Keep up the good work!!

  • 11 Augustus 2014 - 20:44

    Cynthia (Collega GE):

    He Kirsten,

    Wat een super nieuws !!!!!! Je hebt ze een poepie laten ruiken zeg :) Nu de klus verder afmaken en zorgen dat ze dat die rotcellen wegblijven en die stomme ziekte wordt verslagen.

    Erg knap hoe je ermee omgaat en Adriaan natuurlijk ook, heel veel sterkte en succes voor de komende tijd en die positieve energie komt eraan (ook even via de Wifi :) )


  • 11 Augustus 2014 - 21:22

    Anita Ter Harkel:

    Super!!!! Dat is heel goed nieuws!
    En die lever gaat zich nu echt rustig houden, heeft hij net plechtig beloofd;-)

    Top!!!

    Liefs,
    Anita

  • 11 Augustus 2014 - 21:26

    Anne-Marie (collega GE):

    Hoi Kirsten, Adriaan en Fleur,

    Wat een heerlijk nieuws! De eerste ronde is voor jullie, het ijzersterke, allesoverwinnende team!

    Het is fantastisch om te lezen hoe jullie er met zijn allen voor gaan. Een voorbeeld voor velen.

    En die lever, een kleinigheidje... De wifi zal wel overbelast raken, door alle positieve energie die iedereen (ik ook) je stuurt.

    Lieve groetjes aan allemaal en laat ze ook in fase 2 een poepje ruiken ;-)

  • 11 Augustus 2014 - 22:54

    Esther Keepe (curacao):

    Toppie!!! Echt zo blij voor jullie met dit positieve bericht!
    En eindelijk die punctie ook gelukt!!

    En die droom van jou... Kun je dat soort positieve dromen niet vaker hebben ;)!

    Groetjes Esther

  • 12 Augustus 2014 - 07:57

    Jos Hartman:

    Hoi Kirsten, Adriaan en Fleur,

    Wat fijn om dit goede nieuws te lezen na alle andere verhalen... Ik heb met bewondering de verhalen gelezen... Sprakeloos... De afgelopen periode moet voor jullie als één van de meest extreme achtbanen zijn geweest. Ik heb erg veel bewondering voor je wilskracht en doorzettingsvermogen! Het gaat je lukken dit te overwinnen met die twee kanjers (en natuurlijk alle vrienden en familie) aan je zijde.

    Alle positieve energie komt vanuit "Grunn" naar je toe!

    Groetjes en heel veel sterkte!
    Jos Hartman (ex-collega van Adriaan bij SG|automatisering)

  • 12 Augustus 2014 - 08:34

    Lia Van Dongen:

    Ha die Kirsten,

    Wat een geweldig nieuws!
    10-0 voor jou en al die lieve mensen om je heen die met jou gevochten hebben.
    Wat heb je geknokt om zover te komen!
    Petje af hoor, wat een kanjer ben je.
    De positieve energie komt met een kaartje jouw kant op hoor!

    Op naar fase 2!
    Groetjes,
    Lia

  • 12 Augustus 2014 - 09:33

    Thea Oostingh:

    Super! Super! Super! Power to Kirsten!
    Trost op je!

    Groetjes,
    Thea

  • 12 Augustus 2014 - 11:00

    Christine Van Kranenburg (GE):

    Hi Kirsten,
    Ik zit inmiddels ook weer in Breda op kantoor en heb met schrik je verhaal gehoord en gelezen. Heftig hoor, maar zoals ik je ken ben je oer sterk! En wat super om te lezen dat het vechten resultaat oplevert!

    Als ik langs Tilburg en Den Bosch rij donderdag (weet niet precies waar je dan bent dus kan maar beter te veel dan te weinig doen toch :)) zal ik de positieve energie naar je lever sturen hoor zodat de stoppen niet uit he Wifi slaan :).

    Heel veel sterkte aan jouw en je super familie om je heen voor de volgende fase!

    Groetjes, Christine

  • 12 Augustus 2014 - 11:23

    Janneke Maas:

    Heel veel positieve energie richting jouw lever -> CHECK!

    Fijn dat de punctie goed ging en dat jullie zo'n fijn nieuws hebben gekregen.

    Zet m op powervrouw!

    Groetjes,
    Janneke

  • 12 Augustus 2014 - 13:12

    Ellen Houben-Peters:

    Hoi Kirsten,

    Wat fijn zulk goed nieuws!!! Super!
    Knap hoe jullie met zijn allen hier mee om gaan.
    Ga zo door en ... allen positieve energie gaat richting mister lever!

    Liefs ellen

  • 12 Augustus 2014 - 17:23

    Ineke Noordhoek (GE):

    Wat een goed nieuws! Super zoals jullie je er doorheen slaan! Ga zo door!

    groetjes Ineke

  • 12 Augustus 2014 - 19:20

    Marleen:

    Hoi Kirsten,

    SUPERRRRRR!!!!!!!!! De eerste slag in deze strijd heb jij met je winning team gewonnen. Zo fijn om te horen dat alle ellende effect heeft.
    Om je lever wat extra te ondersteunen stuur ik je een hele berg positieve energie. Ik zal de Wifi niet belasten en het sturen via het Innerlijk landschap. En zelf zou je kunnen overwegen om Kurkuma aan je maaltijden toe te voegen. In combinatie met zwarte peper wordt dat heel goed opgenomen en schijnt super voor je levertje te zijn.
    Ik hoop dat je deze week een beetje kunt genieten en dan op naar de volgende battle.

    Lieve groet, Marleen

  • 12 Augustus 2014 - 20:34

    Olga (Familie):

    Hey Kirsten,

    YEAH, wat fijn te horen dat de eerste slag geslagen is....SUPER !! Je bent een kanjer zoals
    je knokt, ook met die trap....!!

    Rust lekker uit bij papa en mama deze week en laat die lever ook maar even genieten van de rust.

    Op naar de tweede fase, hou de moed erin kanjer.....je kunt het !!!!!

    Dikke kus xxxx


  • 12 Augustus 2014 - 20:44

    Ellen:

    Lieve Kirsten,
    Ik las vorige week pas van de rolllercoaster waarin jouw leven de afgelopen maanden terecht is gekomen. Van de geboorte van je prachtige dochter tot de vermaledijde ziekte die je onlangs getroffen heeft. En dan nu bovenstaande geweldig goede nieuws! Meisje, ik hoop dat jouw genezingsproces net zo positief en krachtig zal zijn als het karakter van de Kirsten die ik ken van haar tijd bij de UM: een toppertje dat zich door niets klein laat krijgen. Een dochter zoals haar ouders, denk ik zo, als ik lees hoe je ouders de rots in de branding voor je zijn. Naast je lieve man natuurlijk!
    Kirsten, ik denk aan je!
    Zoen,
    Ellen

  • 12 Augustus 2014 - 22:12

    André En Rita:


    lieve Kirsten,

    Ook wij zijn heel blij dat je nu totale remissie hebt bereikt. Wie weet, hebben ze nu ook door hoe ze jou het beste kunnen prikken. Op naar de volgende fase!
    Liefs aan iedereen daar om je heen,
    André en Rita

  • 13 Augustus 2014 - 09:19

    Remon Veraart:

    Hi Kirsten, je pa (die kanjer!) heeft me de link naar je site doorgestuurd en ik ben diep onder de indruk van je reisverslag! Zelden een reisverslag gelezen dat zo gedreven afgaat op de bestemming en wat mooi te zien dat je intussen een paar bussen vol passagiers hebt die je daarbij ondersteunen. Wat een goed nieuws dat de punctie zo'n goed resultaat liet zien. Ik blijf je volgen en stuur graag mijn portie positieve energie je (lever) kant op.

    groetjes, Remon

  • 13 Augustus 2014 - 10:34

    Geeske (GE):

    Hi Kirsten,

    Goed nieuws! Hou dit vol voor de volgende rondes, het gaat je sowieso lukken. De beste energieleverancier heb je in huis, je kleine meisje :). Die gaat de komende maanden zoveel leuks doen, dat gaat jou ongetwijfeld extra kracht geven.

    Groetjes Geeske

  • 13 Augustus 2014 - 15:44

    Miriam (GE):

    Wat een geweldig nieuws Kirsten, ik doe elke dag een schietgebedje voor je.
    Houd vol en vergeet ook niet te genieten van je kleine wonder.
    Heel veel sterkte en rust toegewenst in de aanloop naar de volgende ronde!

    M.

  • 14 Augustus 2014 - 10:37

    Ingrid:

    Super!
    Geweldig nieuws!
    Je bent een kanjer!

  • 14 Augustus 2014 - 10:57

    Annemiek En Marcel:

    Hé Leefke

    Alwéér gewonnen...... SUPER!
    Voor jullie allemaal: Stromae met FORMIDABLE

    Muulke
    Annemiek Marcel

  • 14 Augustus 2014 - 15:23

    Rosanne:

    Top! Dat gaat de goede kant op!
    Zet 'm op!!
    X

  • 14 Augustus 2014 - 15:58

    Judith Buddenberg:

    YES!!!!!!!!!!!!!! Good busy Kirsten. RESPECT! Dikke knuffel X uit Maastricht

  • 14 Augustus 2014 - 21:07

    Annelies:

    Wat een geweldig nieuws!
    Go with the flow en door met de chemo!!

  • 15 Augustus 2014 - 08:12

    Co En Nel :

    Lieve Kirsten.
    Dit gaat de goede kant op!!!!!
    Met jouw positieve instelling lukt het zeker. Wat een kanjer ben jij!
    De positieve energie komt met een kaartje naar je toe.
    Dikke knuffel uit Heemskerk

  • 15 Augustus 2014 - 09:18

    Leann:

    Sending lots of positive energy your way from Maastricht and all the UM alumni!

  • 15 Augustus 2014 - 23:26

    Diana Van Bokhoven ( Buuf Krisja):

    Gefeliciteerd! !! Wat ben ik blij voor jullie. Er bestaan toch nog wonderen!

    Had je nog een gesprek gehad met een arts over het beenmerg vocht wat steeds niet geprikt kon worden? Wat dat kon betekenen? En of dat nu geen probleem meer is omdat het nu wel is gelukt?

    Je mag echt super trots op jezelf zijn. Je bent zo'n sterke vrouw en moeder.

    xxx

  • 16 Augustus 2014 - 14:13

    Winnie :

    Geweldig nieuws Kirsten! Zet 'm op in de volgende fase!!
    Dikke knuffel!

  • 17 Augustus 2014 - 09:18

    Ineke, Sjors, Lotte En Raf:

    Hoi Kirsten

    Goed om te horen dat je behandeling is aangeslagen.
    Wat een geweldig nieuws. Veel succes met de rest van de behandeling.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 1646
Totaal aantal bezoekers 207677

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: