Dag 2.10 - Swim to Fight Cancer - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 2.10 - Swim to Fight Cancer - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 2.10 - Swim to Fight Cancer

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

14 September 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Vandaag vond het Swim to Fight Cancer event voor het eerst plaats in Den Bosch. Met meer dan 550 zwemmers en een opbrengst van bijna 500.000 euro met recht een groot succes. Alle zwemmers heel erg bedankt! En zo heb ik zelf dus een aantal zwemmers gesponsord. Wouter, Chandell, Kim, Eveline & Ricardo - super dat jullie vandaag hebben meegedaan. Ik hoop dat jullie alle vijf de finish hebben gehaald!!
@Annelies: ik ben zelf dol op schoonheidsbehandelingen! Dank voor je lieve aanbod, ik kom me over een tijdje (1,5-2 jaar ;0) graag laten verwennen in Vorstenbosch!

Met een beetje mazzel kan ik volgend jaar of het jaar erop zelf mee zwemmen. Al is het op een luchtbedje, toch? Wie doet er dan mee met team Kirsten?

Gisteren vooral misselijk op de bank doorgebracht en veel geslapen. Samen met een vriendin heb ik gisteravond de laatste chemospuit gehaald. Zo kon Adriaan met Fleur thuisblijven zodat zij rustig door kon slapen. Ik was even vergeten dat zij niet zo dol is op prikken. En zo bewonderde zij de ziekenhuiskamer badkamer op het moment dat de verpleegkundige bij mij de spuit zet...gaat het Maris?

Vandaag gaat het weer een stuk beter. En dus onder het motto 'Sta op en Loop' - hop in de benen. En naar de start van Swim to Fight Cancer. Na de eerste waves zijn we door de stad naar de Finish gelopen. Wat een event. Erg bijzonder. Zwemmers met opblaasballonnen vastgeknoopt aan hun wet suits, een zwemmer in Pino-pak, en deelnemers met opblaasbandjes en eendjes.

Heerlijk met een broodje oude kaas met mango chutney geluncht bij dezelfde vriendin. Die mij vervolgens met de auto naar huis heeft gebracht. Mijn energie was op. Nu zit ik lekker op de bank bij te komen.

Dag 2.9: #tabletten: 5, #prikken: 2
Dag 2.10: #tabletten: 3, #prikken: 0

  • 14 September 2014 - 18:36

    Mariska Van Den Haak:

    Mooi geschreven Kirsten. En ehhh, om mij geen zorgen. Ik ga de vlgd keer graag weer met je mee. Kijk ik gewoon de andere kant op;). Rust nu maar lekker uit. Je hebt je flink ingespannen vandaag en een flink stuk gelopen! Ben trots op jou kleine vechter!
    Xx

  • 15 September 2014 - 18:40

    Annemiek En Marcel:

    Hé Kirsten

    Ik meld me aan bij team Kirsten. Tuuuuurluk
    Misschien dat ik ook wel een luchtbed gebruik, mer jeh. Heb er nog een in de vorm van Krokodil. Daar gaan we de komende tijd alles mee verslinden.

    En nu dan voor alle volgers (vrienden, kennissen, collega's, familie etc)...... kom op en schrijf je in (NIET bij die sportclub van de reclame).
    Jullie kunnen ons toch niet alleen laten gaan.

    Kirsten, we zullen ze dan eens een poepie laten ruiken.

    Je weet we zijn ontzettend trots op jullie.
    Muulke vanaaf Husseve.

  • 15 September 2014 - 21:19

    Carien:

    Hier nog een aanmelding voor team Kirsten!! En aangezien ik ooit gezwommen heb, zou het ook nog ergens op moeten lijken ;-p

  • 15 September 2014 - 21:22

    Eveline:

    Hoi Kirsten ,

    Wat een indrukwekkende en bijzondere dag was het gisteren!
    En wat hebben we met z'n alle een mooi bedrag opgehaald voor swim to fight cancer:)
    Echt te mooi om waar te zijn!
    Het zwemmen ging erg goed en de afstand viel goed mee, mede door alle support langs het water!
    Het zou geweldig zijn als we volgend jaar samen de finish zouden kunnen behalen!
    En de verwen behandeling bij Medi Spa Annelies hou je zeker tegoed wanneer jij eraan toe bent.

    Liefs Eveline



  • 18 September 2014 - 07:59

    Mama:

    Ik kom aanmoedigen!

  • 23 September 2014 - 10:48

    Olga (familie):

    Hey lieve Kirsten,

    Ben heel even buiten beeld geweest, maar hier ben ik dan weer. Ik meld me ook graag aan voor team Kirsten volgend jaar ! Gewoon de plons in.......!

    Dikke kus ! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 681
Totaal aantal bezoekers 208042

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: