Dag 2.44 - Pacman - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 2.44 - Pacman - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 2.44 - Pacman

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

18 Oktober 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Vanochtend stijf maar met wat minder pijn wakker geworden. Ik slaap op mijn rug want op mijn zij kan ik nog niet slapen. Hopelijk lukt dat straks wel weer.

Ik blijf het toch maar raar vinden dat er nu een port-a-cath (PAC) in mij zit. De assocciatie naar een pacman is natuurlijk snel gemaakt. Alleen maar prima, als die pacman dan ook mijn leukemiecelletjes aanvalt en opeet lijkt me dat een prima spel om te spelen. En als ik een keer te ziek ben dan kan iemand anders met de remote control de pacman vrolijk verder besturen door het doolhof op zoek naar die verraderlijke monstertjes.

Ik heb ook zitten denken aan The Matrix of soortgelijke films waarbij mensen met een enkele stekker aan een computer gekoppeld worden. Scannen op virussen, batterij weer opladen, nieuwe functionaliteiten toevoegen...hmm... kunnen we dan een Kirsten 2.0 maken? Generation Y? of Z?

Of "Beam me up, Scotty!" van Star Trek. Dan wordt ik getransporteerd van het JBZ naar een mooi vakantieadres aan de zee terwijl de chemo mijn lijf in loopt. Dan kom ik pas weer terug als de misselijkheid en de ruggenprikken voorbij zijn.

En zo begon mijn o zo lieve schoonvader tijdens de lunch over mijn 'derde tiet'. Daar kan ik zo mee in het circus werken als freak act. Tja. Wat zal ik hier verder over zeggen. Laten we het maar positief bekijken. Heeft Adriaan geen twee maar drie handjes vol ;p. Mannen!

Gisteren ben ik ook weer bij de fysiotherapeut op bezoek geweest. Niet om te sporten maar om te kijken naar mijn activiteiten en energiebalans over de dag heen. Samen hebben we een plan de campagne opgesteld om mijn conditie zo goed mogelijk te houden. Feitelijk bestaat het uit een aantal zaken:

- Bewegen voor mijn conditie
- Thuis meer huishoudelijke taken doen
- Rust

Het hoofddoel van dit alles is om een uur achter elkaar te kunnen wandelen zonder helemaal op te zijn. Dit gaan we langzaam opbouwen. We starten met drie dagen 15 minuten, dan drie dagen 16 minuten en zo verder. Dat gaat nog wat worden. In het begin zal het raar zijn om na 15 minuten te moeten stoppen. Later zal het wellicht lastig zijn om de tijd vol te maken. Hierbij trainen we op tijd en niet op afstand. Een effectieve methode bij dit ziektebeeld.

Nu eerst weekend vieren. Zondagavond mag ik weer inchecken in het JBZ om er weer tot minimaal donderdag te verblijven. Hopelijk gaat deze tweede kuur MTX net zo soepeltjes als de vorige. Alhoewel ik nu meer last zou kunnen krijgen van bijwerkingen...fingers crossed.

Spreuk van het weekend: "You never know how strong you are, until being strong is your only choice." - Bob Marley

O zo waar!

#tabletten: 12, #prikken: 0

  • 18 Oktober 2014 - 19:35

    Marloes (GE):

    Ongelijk knap hoe je jezelf elke keer weer grenzen stelt! Nu weer met het opbouwen van je conditie. Zet hem op!

    Groetjes Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 207774

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: