Dag 50 - krijg ik weer kuiltjes in mijn wangen? - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 50 - krijg ik weer kuiltjes in mijn wangen? - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 50 - krijg ik weer kuiltjes in mijn wangen?

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

25 Augustus 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

's Ochtends vroeg om 8:00 uur nuchter bloedprikken. Gelukkig weer in één keer goed. Heel fijn want ik merk dat ik dit toch steeds spannender begin te vinden omdat het een paar keer lastig gegaan is. In mijn linkerarm heb ik waarschijnlijk een aderontsteking gehad en is deze ader dicht gegaan en een soort van streng geworden. Dit is best pijnlijk. Ik heb dan ook de laatste weken niet in deze arm laten prikken. Vandaag toch maar weer geprobeerd en de priklaborante vond meteen een goede ader. Toppie!

Na het prikken met mijn schoonvader maar eens kijken bij een sportschool waar ze een mooie aanbieding hebben. Iedereen aan de kant op de weg, want ik zit weer achter het stuur! Zet de sirene maar aan ;-p. Bij de sportschool aangekomen gaan we natuurlijk ook even binnen kijken. Mijn oma zei altijd, je moet niet alleen langskomen maar dan ook naar binnenkomen. Tja dat had Knels niet verwacht. Eenmaal binnen staat er een chagrijnige man achter de balie. Nee, de aanbieding is niet meer geldig, van die aanbieding verdient hij nog maar 4 euro per sporter per maand, daar kan hij ook niet van open blijven...enz. enz.? Het lijkt erop dat deze meneer er niet helemaal goed over na heeft gedacht. Wat kunt u ons dan aanbieden? Hoe oud bent u? Ik zal geen leeftijd noemen maar met wat extra korting wordt er een bedrag per maand genoemd.

Dan het nieuws waar iedereen op aan het wachten is:

Mijn lever is nog niet genoeg hersteld :-(

De waarde waar ze het aan meten de ALAT was zelfs iets omhoog gegaan, maar marginaal - we zitten op 116. De andere leverwaarden waren wel omlaag gegaan dus we gaan de goede kant op. De hematoloog had nog gebeld met de studiecoördinator maar we mochten nog niet door. Dus vanaf nu twee keer per week bloedprikken en hopen dat hij onder de 100 zakt. Morgen gaat mijn grote hobby wel door - de befaamde ruggenprik!

Enerzijds jammer dat de chemotherapie niet door gaat. Maar zonder lever kan ik ook niet leven dus daar zijn we ook zuinig op en de artsen gelukkig ook. En zo ben ik hopelijk met mijn verjaardag aanstaande vrijdag een stuk helderder en kan ik dit wellicht in het klein vieren...en nog verder aansterken en herstellen voor de volgende kuur.

Vanmiddag heerlijk geslapen en buiten gewandeld met mijn schoonouders.

Weten jullie trouwens dat het de eerste week van september collecteweek is voor het KWF Kankerfonds? Dan lopen er 100.000 collectanten rond om geld op te halen. Waarom zou je doneren?
- 1 op de 3 Nederlanders te maken krijgt met Kanker
- Er bijvoorbeeld nog steeds niet bekend is waarom patienten met ALL zo enorm zweten....(en ik spreek uit ervaring - toen de diagnose bij mij gesteld werd lag ik echt 's nachts in het zweet te baden - hele T-shirt en bed hartstikke nat!). Dat is toch zielig! (ik preek natuurlijk nu voor eigen parochie)

Samen kunnen we ervoor zorgen dat kanker een ziekte wordt die niet meer dodelijk is.

Dus...! Jullie weten wat je te doen staat ;-p. Als we nou allemaal een euro geven dan kan de volgende ALL patiënt misschien de nacht iets comfortabeler de nacht doorkomen. Laten we samen in actie komen voor meer kankeronderzoek. Geen aan de collectant, fiets een berg op, doneer bloed, knip je haar af (min 20cm) voor een pruik, bak koekjes en kom die in Den Bosch afgeven...alles mag!

Op zondag 14 september vindt voor de eerste keer het event "Swim to fight Cancer" plaats in Den Bosch. Dan zwemmen deelnemers 2 kilometer in de Singelgracht en de Stadsdommel door en langs prachtig gerestaureerde Vestingwerken. Maarten van der Weijden is ambassadeur. Hij won het gevecht tegen ALL dat in 2001 geconstateerd werd. In 2008 werd hij Olympisch kampioen 10 km open water zwemmen.

Wie weet welke medaille ik ooit ga winnen? Heeft iemand suggesties? Misschien heb ik nog verborgen talenten?

Geluksmomentje van vandaag: ik kijk in de spiegel en het lijkt alsof helemaal achteraan op mijn wang...jawel achteraan bij mijn oren kuiltjes ontstaan. Krijg ik mijn oude gezicht weer terug? Riet zie jij dit ook? Ja. Ik vraag dit later aan nota bene mijn eigen moeder. Weten jullie wat die zei? Dat het ook kon zijn dat mijn wangen dikker werden. Bedankt mam, haha. Ik ga voor optie 1. Kuiltjes en minder dikke hamsterwangetjes.

Dag 49: #prikken: 0, # tabletten: 3
Dag 50: #prikken: 1, # tabletten: 3

• 25 Augustus 2014 - 21:06

Saskia Sprengers :

Lieve Kirsten, wat super balen dat je lever waarden nog niet zo goed zijn als gehoopt, wij zijn zo hard voor je aan het duimen dat jouw lieve levertje snel hersteld! Wat betreft die medaille: ik dacht aan een wielerronde, dan fiets je Adriaan er zo uit :) xx

• 25 Augustus 2014 - 21:57

Mario Koppen:

Kirstens Medaille is het Boekenweek geschenk.

• 26 Augustus 2014 - 08:55

Maaike Pieltjes:

Die kuiltjes waren er donderdag ook al Kirsten, ik heb ze gezien!! Had je net al een berichtje gestuurd voor ik dit had gelezen. Balen dat de waarden nog niet goed zijn. Dan maar je verjaardag extra speciaal vieren en hopelijk meteen erna beginnen. Succes met de ruggenprik vandaag. X

• 26 Augustus 2014 - 11:51

Ineke Noordhoek (GE):

He, wat balen van de waardes. Maar vol blijven houden! Je doet het super!

• 26 Augustus 2014 - 15:34

Niels Karssen:

Heel veel sterkte, Kirsten!