Dag 3.1 - Tiende chemokuur - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 3.1 - Tiende chemokuur - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 3.1 - Tiende chemokuur

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

04 November 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

De derde ronde, de derde ronde....de derde ronde (horen jullie mevrouw Stemband van de Meneer Kaktus show ook)?

Vanochtend hebben we ons weer gemeld in het ziekenhuis. Dit keer op de dagbehandeling, want omdat ik zo goed reageer mag ik van Grote Smurf nu op de 'echte' dagbehandeling. Een zaal met een stuk of 8 vliegtuigstoelen. Dan wordt je even aan de chemo gehangen, lees je een boekje onder het genot van een kop soep en een broodje en kan je daarna weer naar huis. Of gift zoals ze dat hier ook noemen. Tja, je kunt er maar een naam voor verzinnen. Op 'gift' was ik zelf toch niet zo snel gekomen. Van de ene kant red het je leven hopelijk en kun je het als gift zien, maar haal van het woord een 't' af en ik weet niet of ik daar zo blij van wordt...Ik ben benieuwd hoe ik deze 'vliegtuig'-zaal' ga vinden. Misschien wel net zo gezellig om met lotgenoten te kunnen kletsen. Of juist niet, we gaan het wel ervaren.

Voor vandaag is er op deze poli een kamer met een bed voor mij gereserveerd. Omdat ik ook een ruggenprik krijg. Fijn. De eerste twee infuuszakken hangen er snel aan. Eentje met een inlooptijd van 5 minuten de ander van een uur. En dan is het wachten op de ruggenprik. Assertief als ik ben vraag ik of deze niet eerder gezet kan worden, en dat lukt! Zo komt mijn favoriete neuroloog mij een uur eerder verrassen met een bezoekje. Oefening baart kunst, vandaag gaat het in 1x met een beetje doorduwen goed. Top! Nog een uurtje platliggen en dan weer naar huis. Moe en pips stap ik in de auto.

De oncologisch verpleegkundige kwam ons nog een folder brengen over AYA - Adolescent & Young Adults; jong en kanker...Hoe ga je daar mee om. Een initiatief vanuit het Radboud in Nijmegen. Eens kijken wat dit precies is. Zo hoorde ik ook van haar over het Vicki Brown huis in Den Bosch - een inloophuis voor kankerpatiënten en hun naasten. Hier ga ik morgen eens een bezoekje brengen.

Thuis aangekomen gaat Adriaan op de fiets naar de Gamma. Kijken of we onze bank iets kunnen ophogen zodat ik makkelijker op kan staan. Het lukt. Hij komt thuis met langere pootjes. Deze worden vakkundig door Adriaan onder de bank gemonteerd. Joehoe...en ik denk zelfs stiekem dat opa's en oma's hier ook heel erg blij van gaan worden.

De kop is er weer vanaf.

#tabletten: 6, #prikken: 2

  • 05 November 2014 - 16:02

    Olga (familie):

    Lieve Kirsten,

    Fijn dat het nu poliklinisch kan. Om thuis lekker in je bedje te liggen als je je niet lekker voelt
    is toch wel wat prettiger neem ik aan !

    Wat wordt Fleur toch groot, mama heeft gisteren foto's doorgestuurd. Een lekker scheetje met mooie ogen die je wilt knuffelen, maar die knuffels komt ze niet te kort, met al die oma's en opa's over de vloer.

    Lieverd, ik wens je weer heel veel sterkte voor de komende periode ! Je kunt het !!!
    Een dikke knuffel voor jullie drieën !

    Olga <3<3 XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 207815

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: