Dag 6.6.18 - Spierpijn! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 6.6.18 - Spierpijn! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 6.6.18 - Spierpijn!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

04 September 2015 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Wat was het een gezellige verjaardag. 's Ochtends vroeg verwend met dikke kussen en verjaardagsliedjes. Daarna hebben we zelfgemaakte appeltaart gegeten (waarvoor dank mam) bij de koffie met allebei onze ouders. Ik heb ook een heel mooi boeket thuisbezorgd gekregen, maar heb geen idee van wie. Ook de bloemist kon ons dit helaas niet vertellen. Daarom op deze manier dankjewel! Het staat nog steeds prachtig bij ons op tafel. Na de appeltaart en een snelle lunch ben ik naar bed gegaan. Voor-slapen voor het 'grote' feest vanavond. Ik denk dat ik misschien wel drie uur geslapen heb.

Om 20:00 vertrok de boot met 8 meiden en Adriaan op de Loosdrechtse Plassen. Uiteindelijk bleek het nog een 1 tot 1,5 uur varen te zijn tot aan de plas waar het hele gebeuren plaats zou vinden. Haha...zoek ik een keer iets niet uit en laat ik alle controle los, krijg je dit ;p. De gezelligheid was er gelukkig niet minder om. Heerlijke bubbels, drankjes en hapjes. Wel een aparte ervaring om zo in het donker te varen. Spannend! Bij de sluis kregen we wat problemen want de achteruit versnelling deed het niet...ja check rode knop induwen, hendel naar achter bewegen...hmm. We hebben uiteindelijk de haven gebeld met de vraag wat te doen. Op de volgende plas kwam een boot ons helpen. Check - de rode knop moeten we dus juist NIET indrukken, en dan doet de achteruit het prima...hihi.

Hier kwamen we ook de versierde boten tegen. Wauw, hoe gaaf is dit. Een enorme optocht van grote en kleine boten, met verlichting, muziek en dansende feestgangers. Ik denk dat we hier met onze 'glow in de light' brillen, en haarbanden prima tussen pasten (zie de foto's). Erg gaaf om dit mee te maken. Absoluut een aanrader - mits je dan wel een boot huurt op de juiste plas. Het vuurwerk hebben we helaas gemist omdat we ook weer 1,5 uur terug moesten varen en niet al te laat in de haven wilden aankomen. Helaas begon het net voor onze aankomst te regenen. Alle meiden kropen dan ook onder het kleine afdekje op het sloepje. Onze held Adriaan heeft ons gelukkig veilig terug gevaren. Ik vond het een top verjaardag. Zeker iets om te onthouden voor volgend jaar!!!

Afgelopen maandag was mijn bloed wederom weer goed. HB 7.6, leuko's 3.5, neutro's 1.9, trombo's 299, ALAT verder gezakt naar 53. We gaan dus vrolijk verder met de huidige medicatie. Volgende week geen bloedprikken dus pas weer over twee weken. Ik ben benieuwd wat mijn lever doet met de huidige dosering.

Bij de fysiotherapeut bedenken we dat een andere buikspieroefening wel een goed idee is. Nou, dat heb ik geweten. Daar heb ik nu dus nog steeds last van. Simpele oefeningen die op het moment zelf ook best goed gingen, maar waar mijn lijf dan uiteindelijk toch wat meer moeite mee heeft. Pijn is fijn! Dan voel je tenminste dat je leeft toch? Dit weekend weer oefenen op de SUP (Standup Paddle Board). Nog een week en dan is het zover. Swim to Fight Cancer - #SwimtoFC073.

Vergeet niet om ons te sponsoren :). Ga naar de website denbosch.swimtofightcancer.nl en zoek onze namen op bij de deelnemers. We hebben al veel geld opgehaald, maar we zijn er nog niet. Dus schroom niet, kijk in je portemonnee, zoek je kleingeld bij elkaar en doneer!

Love Life, Fight Cancer.

Dag 6.6.12 - #tabletten: 7, #prikken: 0
Dag 6.6.13 - #tabletten: 7, #prikken: 0
Dag 6.6.14 - #tabletten: 7, #prikken: 1
Dag 6.6.15 - #tabletten: 12, #prikken: 0
Dag 6.6.16 - #tabletten: 7, #prikken: 0
Dag 6.6.17 - #tabletten: 7, #prikken: 0
Dag 6.6.18 - #tabletten: 7, #prikken: 0

  • 05 September 2015 - 10:37

    Margreet Laméris:

    Wat een leuke verjaardagsviering en ik vind dat je er zo goed uitziet , je ogen glinsteren.
    Laat dat zo blijven !!

  • 05 September 2015 - 17:09

    Marco:

    Beter laat dan nooit, gefeliciteerd! Met je verjaardag en wat je allemaal teweeg brengt bij jezelf en je omgeving! Bijzonder om te zien. Geniet van je successen, groot en klein.
    Succes de 13e!!!

  • 06 September 2015 - 08:03

    Thieu:

    Hoi Kirsten,
    van mij alsnog ook gefeliciteerd.Ik schaaùm me dat ik niet op de "echte" dag gefeliciteerd heb!!!!!Ik heb een enorme bewondering voor je "aanpak" en wens je van harte, dat je zo blijft doorgaan.
    Groeten uit Colmar.

Tags: #SwimtoFC073

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 208040

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: