Dag 12 - ik vind mezelf zielig - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 12 - ik vind mezelf zielig - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 12 - ik vind mezelf zielig

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

18 Juli 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Gisteravond voor de broodnodige beweging spontaan bedacht om 'mijn mamafit' clubje toch een bezoekje te brengen. Van de 'zwangerfit' gymles stroom je door naar de 'mamafit' waaraan ik net 1 les heb meegedaan na mijn bevalling voor ik ziek werd. Met toch wat lood in mijn schoenen, maar met mijn chaparonne Adriaan voor de mental support de straat overgestoken naar de fysiotherapeut waar ze een klein gymzaaltje hebben. Fijn om jullie gezien te hebben meiden gisteren! En bedankt voor de support. Het deed me goed. Ondanks de misselijkheid en de pijn in mijn nek toch een kleine 30 min op de hometrainer uitgezeten. Adriaan ondertussen het hele verhaal uitleggende want praten en bewegen zit er momenteel nog niet in.

Hopelijk houdt mijn lijf het goed de komende periode en kan ik mee blijven doen met dit soort activiteiten, al is het dan enigszins aangepast of op mijn eigen tempo. Het laatste wat ik wil is in een isolement komen.

Vandaag rustig aan gedaan. Ontbeten, rondje gelopen met Riet - ging nog best aardig ondanks de warmte - en geslapen. Maar man wat is het warm en wat heb ik er last van. Vandaag ook erg misselijk en nog steeds die verrekte pijn in mijn nek. Het is lastig om rechtop te zitten. Liggen is het fijnste. Om 15:30 met Knels en mama naar de kapper in Eindhoven. En voorzichtig positief - ik denk dat zij een kanshebber heeft voor een coupe. Het wordt een korte(re) coupe dat gewoon los kan hangen. Als ik langer ga, en mijn haar in een clip wil stoppen is de kans weer veel groter dat je de randen van de pruik ziet. Lastig hoor. Maar goed. Het wordt denk ik halflang, iets steiler dan ik nu heb en met pony. Kijk je ook niet tegen de rand van de pruik aan. Een Tina Turner coupe hoorde ook tot de mogelijkheden, maar die laat ik toch maar aan me voorbij gaan - alhoewel Simply the Best dan toch wel aanlokkelijk is...

Mama had nog foto's gemaakt van de twee kanshebbers (de blonde wordt besteld in mijn eigen haarkleur). Zat te twijfelen om ze te posten want mijn gezicht spreekt boekdelen - en ik maar denken dat ik daar met een grote glimlach voor de spiegel zat ;-p. Enne, die kortere steile met dat donkere haar vond ik er in het echt stukke beter uitzien, toch mam? Komt niet helemaal goed over op de foto. Volgende week wordt het pruikenfestijn vervolgd.

Morgen een afspraak gemaakt om mijn haar vast korter te laten knippen - opscheren die boel aan de zijkanten en dan bovenop nog maar wat krullen ofzo. Kunnen we volgende week met de bestelde pruiken goed kijken of e.e.a. mooi aansluit bij mijn oren en nek. Want dat is met die dikke bos krullen van mij nu lastig om goed te zien.

In de auto terug naar Den Bosch zei ik nog tegen Knels, ik ben niet zielig en ik ben niet de enige die ziek is. Weet niet precies hoe we hierop kwamen. Eenmaal thuis vind ik mezelf heel zielig, ik spring op bed en de tranen vloeien veelvuldig op de grote schouders van Adriaan. Heerlijk even zwelgen in mijn eigen verdriet: "Waarom, waarom ik, waarom nu?" @)#*@#)&@*$^. Ik merk dat ik boos ben, en er moet nog veel boosheid uit. Het besef komt steeds meer:

- Het wordt een hele lange weg
- Met veel nare onderzoeken
- Veel onzekerheid en spanning
- Al mijn Kirsten-rollen staan op schudden (Kirsten als vriendin, partner, dochter, schoondochter, moeder)
- Hoe ga ik mijn mama-rol invullen?
- Opa's en oma's zorgen voor flessen, poepluiers, kleren en badjes
- Opa's en oma's zorgen dat ik genoeg eet en drink
- Mijn ouders gaan een appartement huren in Den Bosch om ons te komen helpen

Ik ben de controle compleet kwijt...en ik kan er niets aan doen. Moet me eraan overgeven. Hoe ga ik mijn leven vormgeven? Dat is de hamvraag van vandaag en daar heeft niemand antwoord op. Want we weten het niet. Het ligt er compleet aan hoe mijn lijf het gaat houden. Heb ik enkel hulp en een hand nodig op de dagen dat ik in het ziekenhuis lig en kan ik na ontslag de rest van de week mijn leven in stand houden? Zorgen voor Fleur en mezelf als Adriaan aan het werk is? Of wordt ik op een gegeven moment zo ziek dat ik niets meer kan en compleet hulpbehoevend?

We weten het niet. Dus loslaten die boel en dag tot dag bekijken. Nu weekend - Adriaan en Kirsten tijd. Zin in.

#tabletten: 8, #prikken: 1

  • 18 Juli 2014 - 23:10

    Nienke:

    Wat gezellig dat je er weer bij was! Hopelijk kom je nog vaker mee sporten.
    Leuk om ook adriaan te leren kennen maarre volgende keer ook gewoon mee doen he, papafit!!!

  • 18 Juli 2014 - 23:56

    Marleen:

    Hé Kirsten,
    Boos zijn mag......
    Huilen mag........
    Alles mag........
    Jij bent zo sterk en zo positief, maar natuurlijk is er zo veel onzekerheid, niets is meer gewoon, het leven is niet eerlijk, zo veel vragen over de toekomst............
    Laat je af en toe maar even gaan. De lieve mensen om je heen snappen dat echt wel.
    Vecht voor die toekomst en versla die rottige kankercellen!
    En in alle ellende prijs je gelukkig met een geweldige vent (Adriaan je bent een topper), een super dochter die zich door de opa's en de oma' s laat verzorgen, kanjers van ouders en schoonouders en heel veel verdere familie en vrienden die je in gedachte steunen.
    Just beat it!!!

  • 19 Juli 2014 - 14:12

    Mario :

    Goh Kirsten je bent geen robot waar je gevoelens uitgezet kunnen worden.
    Samen lachen samen huilen.
    Trouwens Ik vind dat jullie geen slechtte keus hebben gemaakt met coupe 1.
    Is ook nog snel droog iets wat je nu niet kunt zeggen.
    Groetjes Mario

  • 28 Juli 2014 - 23:41

    Anke:

    Lieve meid,

    huilen zorgt ook voor ontspanning van je lijf. Je hebt toch gewoon verdriet????

    Wat heerlijk, dat jullie ouders bij toerbeurt kunnen helpen.

    Dat Adriaan dat kan combineren met zijn werk: GEWELDIG

    Ik vind het eerste kapsel lieflijkere en vrouwelijk.

    Liefs,
    Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 955
Totaal aantal bezoekers 207835

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: