Dag 4.10 - Winterberg - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 4.10 - Winterberg - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 4.10 - Winterberg

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

15 Januari 2015 | Duitsland, Winterberg

Afgelopen maandag wederom bloed geprikt. De kuur van vorige week heeft mijn lijf kennelijk goed gedaan. Mijn HB was 7.1, leuko’s 8.7 en trombo’s 477. Volledig normaal niveau. Bizar! En zie...zelfs mijn soldaatjes die al maanden onder de 4 bivakeren zijn flink gestegen. Fijn en eng tegelijkertijd, want hier gaat het bij mij natuurlijk ook mis. Ik ga binnenkort eens aan Grote Smurf vragen op welk niveau mijn leuko’s zaten op het moment dat ik ziek op de Spoed Eisende Hulp binnen kwam.

Door de prednison heb ik op dit moment ook geen pijnlijke handen, knieën en voeten meer. I am on top of the world. Ik voel me goed, mijn lijf werkt fantastisch. Ik loop twee keer per dag een half uur. En ik heb deze week geen afspraken meer in het ziekenhuis. Dat had Adriaan ook bedacht. En zo opperde hij maandagmiddag vanuit Beesd of we niet een paar dagen weg zouden kunnen gaan naar Winterberg ofzo...Hmm..het idee klonk erg aantrekkelijk. Zo gezegd zo gedaan. Maandagavond een hotel opgezocht. Dinsdagochtend geboekt en de tassen gepakt. Onze mantelzorgers nog op de kast gejaagd, want onze ski-spullen lagen natuurlijk in België. En zo ontstond er een gezellig onderonsje tussen paps en paps op de parkeerplaats bij de McDonald's in Nederweert.

Woensdagochtend reden wij op ons gemakje richting Sauerland. Het hotel heeft ons verzekerd dat er 11 ski-liften open zijn, dus er ligt sneeuw...op een 20 km van Winterberg nog steeds geen sneeuw te zien. Sterker nog het is nog steeds 3,5 graad boven nul. En zo komen de spreekwoordelijke grappen als we komen in ieder geval beslagen ten ijs of als topper - als sneeuw voor de zon verdwijnen. Haha. Och als wij maar pret hebben. Onze eerste vakantie als echt gezin. En dan ineens een auto volledig bedekt onder het sneeuw. Wij kijken elkaar hoopvol aan. Zou het dan toch, achter de volgende bocht? Of de volgende? YES! Op een kilometer van ons hotel, finally! Sneeuw! Wij checken in, in het Hotel – DER BRABANDER. Als echte Hollanders wilden wij ons in het buitenland natuurlijk ook een beetje thuis voelen.

Nadat wij hoogst zakelijk en ietwat onvriendelijk ontvangen werden door de receptionist stonden mijn nekharen al overeind. Toen ze er ook nog op stond dat er eerst een rondleiding door het hotel moest plaatsvinden voor we naar de hotelkamer konden gaan was het genoeg. Sorry. Wij hebben een autorit van 4 uur achter de rug en een baby van 8 maanden die een schone broek nodig heeft. Tot zo. Die rondleiding kan wel even wachten Fraulein.

Adriaan heeft onze tassen twee etages omhoog gesjouwd. Waarvoor enorm beloond, want toen alles boven stond barstte er een enorme sneeuwstorm los. Onze auto is inmiddels helemaal ingesneeuwd. Geen idee hoe we hier straks weer wegkomen maar dat zien we over 5 dagen wel weer ;p.

Nu is het woensdagavond. Met een schnitzel achter mijn kiezen ben ik in de bar tijdens de ‘reclame-pubquiz’ mijn blog aan het schrijven. Weten jullie welk merk geen light variant heeft? Chocomelk, Coca Cola of Bifi worstjes? Of hoelang de reclame van de koninklijke landmacht op tv heeft gelopen met ‘geschikt’ of ‘ongeschikt’? 2, 5, of 7 jaar? Of de slogan...Retteketet....naar Beter Bed. Natuurlijk wel met de webcam gericht op onze dochter. Adriaan helemaal heppiedepeppie, vol met adriaaneline want hij mag morgen op zijn snowboard.

Dag 4.7 - #tabletten: 8, #prikken: 1
Dag 4.8 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 4.9 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 4.10 - #tabletten: 5, #prikken: 0

  • 17 Januari 2015 - 11:38

    Arry:

    Heerlijk met z'n drietjes eruit en wat een leuke foto's! Lekker genieten!!

  • 17 Januari 2015 - 11:38

    Arry:

    Heerlijk met z'n drietjes eruit en wat een leuke foto's! Lekker genieten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Winterberg

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 207687

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: