Dag 4.10 - Winterberg - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 4.10 - Winterberg - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 4.10 - Winterberg

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

15 Januari 2015 | Duitsland, Winterberg

Afgelopen maandag wederom bloed geprikt. De kuur van vorige week heeft mijn lijf kennelijk goed gedaan. Mijn HB was 7.1, leuko’s 8.7 en trombo’s 477. Volledig normaal niveau. Bizar! En zie...zelfs mijn soldaatjes die al maanden onder de 4 bivakeren zijn flink gestegen. Fijn en eng tegelijkertijd, want hier gaat het bij mij natuurlijk ook mis. Ik ga binnenkort eens aan Grote Smurf vragen op welk niveau mijn leuko’s zaten op het moment dat ik ziek op de Spoed Eisende Hulp binnen kwam.

Door de prednison heb ik op dit moment ook geen pijnlijke handen, knieën en voeten meer. I am on top of the world. Ik voel me goed, mijn lijf werkt fantastisch. Ik loop twee keer per dag een half uur. En ik heb deze week geen afspraken meer in het ziekenhuis. Dat had Adriaan ook bedacht. En zo opperde hij maandagmiddag vanuit Beesd of we niet een paar dagen weg zouden kunnen gaan naar Winterberg ofzo...Hmm..het idee klonk erg aantrekkelijk. Zo gezegd zo gedaan. Maandagavond een hotel opgezocht. Dinsdagochtend geboekt en de tassen gepakt. Onze mantelzorgers nog op de kast gejaagd, want onze ski-spullen lagen natuurlijk in België. En zo ontstond er een gezellig onderonsje tussen paps en paps op de parkeerplaats bij de McDonald's in Nederweert.

Woensdagochtend reden wij op ons gemakje richting Sauerland. Het hotel heeft ons verzekerd dat er 11 ski-liften open zijn, dus er ligt sneeuw...op een 20 km van Winterberg nog steeds geen sneeuw te zien. Sterker nog het is nog steeds 3,5 graad boven nul. En zo komen de spreekwoordelijke grappen als we komen in ieder geval beslagen ten ijs of als topper - als sneeuw voor de zon verdwijnen. Haha. Och als wij maar pret hebben. Onze eerste vakantie als echt gezin. En dan ineens een auto volledig bedekt onder het sneeuw. Wij kijken elkaar hoopvol aan. Zou het dan toch, achter de volgende bocht? Of de volgende? YES! Op een kilometer van ons hotel, finally! Sneeuw! Wij checken in, in het Hotel – DER BRABANDER. Als echte Hollanders wilden wij ons in het buitenland natuurlijk ook een beetje thuis voelen.

Nadat wij hoogst zakelijk en ietwat onvriendelijk ontvangen werden door de receptionist stonden mijn nekharen al overeind. Toen ze er ook nog op stond dat er eerst een rondleiding door het hotel moest plaatsvinden voor we naar de hotelkamer konden gaan was het genoeg. Sorry. Wij hebben een autorit van 4 uur achter de rug en een baby van 8 maanden die een schone broek nodig heeft. Tot zo. Die rondleiding kan wel even wachten Fraulein.

Adriaan heeft onze tassen twee etages omhoog gesjouwd. Waarvoor enorm beloond, want toen alles boven stond barstte er een enorme sneeuwstorm los. Onze auto is inmiddels helemaal ingesneeuwd. Geen idee hoe we hier straks weer wegkomen maar dat zien we over 5 dagen wel weer ;p.

Nu is het woensdagavond. Met een schnitzel achter mijn kiezen ben ik in de bar tijdens de ‘reclame-pubquiz’ mijn blog aan het schrijven. Weten jullie welk merk geen light variant heeft? Chocomelk, Coca Cola of Bifi worstjes? Of hoelang de reclame van de koninklijke landmacht op tv heeft gelopen met ‘geschikt’ of ‘ongeschikt’? 2, 5, of 7 jaar? Of de slogan...Retteketet....naar Beter Bed. Natuurlijk wel met de webcam gericht op onze dochter. Adriaan helemaal heppiedepeppie, vol met adriaaneline want hij mag morgen op zijn snowboard.

Dag 4.7 - #tabletten: 8, #prikken: 1
Dag 4.8 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 4.9 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 4.10 - #tabletten: 5, #prikken: 0

• 17 Januari 2015 - 11:38

Arry:

Heerlijk met z'n drietjes eruit en wat een leuke foto's! Lekker genieten!!

• 17 Januari 2015 - 11:38

Arry:

Heerlijk met z'n drietjes eruit en wat een leuke foto's! Lekker genieten!!