6.12.22 - Het regent mijlpalen! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu 6.12.22 - Het regent mijlpalen! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

6.12.22 - Het regent mijlpalen!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

01 Maart 2016 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Zo, na de laatste mijlpaal van mijn aller-aller-aller-laatste infuus, heb ik natuurlijk de volgende mijlpaal al te pakken. De aller-aller-aller laatste prednison tabletten. Dat voelt goed! Wat heb ik een enorme haat-liefde verhouding met deze pillen. Een paardenmiddel wat voor heel veel lichamelijke ongemakken ingezet wordt, mijn leven mede heeft gered maar ook veel bijwerkingen heeft. Na de snack-trek, een druk hoofd, tomeloze energie (voor mijn doen dan) en onrustigere nachten begon dus vorige week de vervelende blauwe plekken pijn op mijn kin, rug en armen. Een rondje in de boksring met Regilio Tuur is er niets bij ;p. Gelukkig duurt dit altijd maar een paar dagen. Dus hier ben ik inmiddels vanaf. Voor altijd, jeah!

Door naar de volgende mijlpaal. Fleur kreeg vorige week de door ons gevreesde waterpokken....Ieks! Voor haar ongemakkelijk, een nacht met bijna 40 graden koorts en dagenlang enorme snotterbellen. Echter als ze totaal 20 bultjes gehad heeft is het veel geweest. Voor mij natuurlijk mega-spannend. Dus dit zorgde weer voor de nodige onrust en stress. Vanuit het ziekenhuis blijkt het uit de gesprekken elke keer weer dat men niet goed weet hoe mijn lijf gaat reageren. Ik heb vroeger zelf de waterpokken gehad, dus in principe zijn de anti-stoffen nog steeds in mijn lijf aanwezig. Echter mijn anti-stoffen soldaten worden onderdrukt door de medicijnen. Mijn lijf zal het virus wel herkennen, maar de vraag is dus of mijn afweer snel genoeg en voldoende genoeg aanwezig zal zijn zodat ik er zonder koorts uit zal komen....spannende dagen volgen dus, telefoontjes met het ziekenhuis of ik de virus-remmers moet verhogen, of ik bij Fleur in de buurt mag komen. Voorzichtigheid is geboden en ook knuffelen wordt afgeraden. Lastig met een verdrietige dreumes. Gelukkig heeft Fleur er weinig ongemak van gehad en ben ik, los van ook heel erg verkouden, niet ziek geworden. Fijn dat de waterpokken nu ook afgevinkt kunnen worden, want hier zaten we met alle waterpokken kindjes op het kinderdagverblijf ook al maanden tegen aan te hikken.

Afgelopen weekend zijn we heel gezellig met vrienden naar het Nijntje museum geweest in Utrecht. Heel gaaf gemaakt, een Nijntje huis, verkeersplein, theater, klimblokken. Wel heel druk, veel driftige huilende peuters. Ouders die met hun handen in het haar zaten omdat ze niet meer wisten hoe met hun kleintje om te gaan. Zeker met één specifieke moeder had ik enorm medelijden. Super leuk voor Fleur, vermoeiend voor ons. Maar een absolute aanrader voor ouders met kleine kinderen.

En dan, ja ja,...trommelgeroffel! Vandaag staat de volgende mijlpaal op het programma. Ons nieuwe huis, volwassen mensen 'kot', liefdesnest, man-cave....Whiehoe. Over een paar uur zetten wij onze handtekening bij de notaris. Ik kan niet wachten! Wij hebben hier zo enorm veel zin in!! Positieve energie, een dikke middelvinger naar het verleden, en een enorme sprong voorwaarts richting de toekomst. Vanmiddag is er meteen een bespreking ingelast met de aannemer en alle klusjesmannen. De auto van ons staat in de kelder volgeladen met gereedschap, 'big bags' voor het afval, een ladder, koffiezetapparaat, wc papier (ook belangrijk!), koekjes, de hele rataplan. De komende weken wordt er veel geklust waarna we er hopelijk eind april in kunnen verhuizen.

Ik kan niet wachten! De volgende update zal dus wel even op zich laten wachten....;p

Verder blijft mijn bloed heel stabiel. Vorige week waren mijn bloedwaarden: HB 7.6, leuko's 2.7, neutrofielen 1.3, trombo's 371 en mijn ALAT zat op 37. Het is nu afwachten hoe dit evenwicht zich de komende maanden zal stabiliseren. Door de prednison zijn tot nu toe elke maand mijn leuko's en neutro's gestegen, en herstelt mijn lever zich enigszins. Nu ik straks de prednison niet meer slik zal er een nieuw evenwicht komen met wellicht een andere dosering. Vooralsnog elke twee weken bloedprikken. Kijken wat er gaat gebeuren. Volgende week start onderhoudsjaar 2. De volgende mijlpaal.

P.S. in het kader van MEGA-mijlpalen - had ik al verteld dat Fleur EINDELIJK loopt? Ze loopt! Officieel vanaf 6 februari, de verjaardag van Adriaan. Het werd ook tijd ook want die klein meid weegt inmiddels 13 kilo. Pff. We zijn trots op je Fleur, trek je niets aan van de buitenwereld, je mag je ontwikkelen op je eigen tempo!

Dag 6.12.03 - #tabletten: 11, #prikken: (3 prednison, 2 6mp, 2 kalium)
Dag 6.12.04 - #tabletten: 11, #prikken: 0
Dag 6.12.05 - #tabletten: 11, #prikken: 0
Dag 6.12.06 - #tabletten: 11, #prikken: 0
Dag 6.12.07 - #tabletten: 11, #prikken: 0 (aller-laatste pillen prednison!!!)
Dag 6.12.08 - #tabletten: 13, #prikken: 0
Dag 6.12.09 - #tabletten: 8, #prikken: 0
Dag 6.12.10 - #tabletten: 8, #prikken: 0
Dag 6.12.11 - #tabletten: 8, #prikken: 0 (laatste kalium tabletten)
Dag 6.12.12 - #tabletten: 6, #prikken: 0
Dag 6.12.13 - #tabletten: 6, #prikken: 0
Dag 6.12.14 - #tabletten: 6, #prikken: 1
Dag 6.12.15 - #tabletten: 11, #prikken: 0
Dag 6.12.16 - #tabletten: 6, #prikken: 0
Dag 6.12.17 - #tabletten: 6, #prikken: 0
Dag 6.12.18 - #tabletten: 6, #prikken: 0 (laatste kalium tabletten)
Dag 6.12.19 - #tabletten: 6, #prikken: 0
Dag 6.12.20 - #tabletten: 6, #prikken: 0
Dag 6.12.21 - #tabletten: 6, #prikken: 0
Dag 6.12.22 - #tabletten: 11, #prikken: 0

  • 01 Maart 2016 - 14:00

    Annet:

    Zo blij voor jou en Adriaan, heerlijk die vooruitzichten naar het nieuwe huis! HET REGENT ZONNESTRALEN! misschien een idee om m eens in de playlist te gooien :-).
    1 van mijn favoriete nummers van Acda en De Munnik.
    Vooral de titel van het lied past wel bij deze blog ;-).
    Geinig wat je schrijft over de drukte in Nijntje museum....en de overal brullende kinderen.....ik ga me schrap zetten zondag. Haha!
    Groetjes daar voor alle 3!


  • 02 Maart 2016 - 21:21

    Marloes Van De Sande:

    Wat leuk om te lezen al die mijlpalen Kirsten! En super knap van Fleur dat ze nu loopt.
    Het Nijntje museum ga ik in m'n achterhoofd houden ;-)

    Geniet van jullie nieuwe huis.
    Veel succes met klussen!

    Groetjes Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 775
Totaal aantal bezoekers 207652

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: