Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

13 Februari 2017 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Een overzicht van alle belangrijke onderzoeken, uitslagen, mentale obstakels en mijlpalen. In vogelvlucht een puntsgewijze opsomming van alles wat mij is overkomen.

9 mei: bevallen van een prachtige dochter Fleur – ik ben nog kerngezond

3 juli: bloedprikken en opname SEH slechts 4 uur later
4 juli: 1e beenmergpunctie, diagnose ALL en start behandeling met prednison, stoppen borstvoeding – overlevingskansen 30-40%. Let the battle begin!
7 juli: hartfilmpje en longfoto goed! Afgewezen voor ‘arm B’ van de studie
8 juli: buikecho goed – iets vergrootte milt en lever
9 juli: controle oogarts en kaakchirurg & start eiwit-rijk dieet – vla, pizza, milkshake, noten – bluh!
12 juli: vandaag en morgen lekker thuis
14 juli: 1e chemokuur en ruggenprik, afspraken gemaakt voor een pruik
15 juli: Hersenvocht = schoon
16 juli: Eerste nachtelijke vreetbuien
22 juli: pruik uitgekozen, eten begint anders te smaken
23 juli: nachtelijke trip-partijen & start dik gezicht
24 juli: stro op mijn hoofd, spasme in mijn handen, start fysiotherapeut
28 juli: scheermesjes op mijn vingers & een grote glazen vissenkom op mijn hoofd –de Snorkels! Geen abnormale chromosomale afwijkingen.
29 juli: Buffalo Hump & mislukte ruggenprik met 7 pogingen
30 juli: Oma benen – het nieuwe devies is: ‘Sta op en Loop!’
31 juli: Trombose arm & start huur appartement van (schoon)ouders
4 aug: Dry tap & botsplinter weggehaald, echo bovenbuik, bed op bierkratjes & elektrische lattenbodem - afbouwen prednison
8 aug: Mentale strijd met 4 traptreden appartement (schoon)ouders
9 aug: Enorme hoestaanval en wegzakken door medicijnen, net geen 112 gebeld
10 aug: Naar SEH voor longfoto, bloedafname en urinecheck
11 aug: COMPLETE REMISSIE! Lever verstoord. Start gezonder eten
15 aug: Lowlands en vakantie België. Dikke plofkop, start kurkuma & mariadistel supplement
20 aug: Joris is geen match voor een stamceltransplantatie
5 sept: Lever voldoende hersteld. Start fase 2 en eerste chemo spuiten in mijn buik
9 sept: Artikel Brabants Dagblad – “Ik ga deze Oorlog winnen!”
27 sept: Bruiloft Erwin & Maaike! En ik kan erbij zijn!
29 sept: Ik val in het Standaard risicoprofiel
16 okt: Port-a-cath operatie
21 okt: Eerste gebruik PAC & pijnlijke gewrichten
23 okt: 78 kilo
24 okt: Longembolie?
4 nov: Start fase 3, eerste kuur op de dagbehandeling, bank wordt op hogere poten geplaatst
5 nov: Kaal & gezichtsbeharing
7 nov: Allergische reactie op chemokuur
11 nov: 100 dagen kankervrij! & complete weerzin in alles wat met het ziekenhuis te maken heeft
16 nov: Oprispingen, boeren, negatief & trippen in bed
20 nov: Asparginase gift wordt door allergische reactie in 6-en opgeknipt
24 nov: Veel vet en hoog cholesterol gehalte in mijn bloed door asparginase kuur, start morfine pillen i.v.m. kapotte mond
25 nov: SEH met onregelmatige hartslag
27 nov: Janken als een klein kind omdat eten zo’n pijn doet
1 dec: Instructie van verpleegkundige hoe een chemo spuit te zetten & naar cardioloog voor hartfilmpje & 24-uurs holter
8 dec: Opspuitfoto, PAC werkt niet
18 dec: Flirten met het bushokje
26 dec: Gesigneerde cd Spinvis: “Lieve Kirsten – Reis ver, Kom Terug!”
29 dec: Bloedtransfusie – HB 4.8

2015
1 jan: A new book with blank pages. Let’s write a bestseller.
4 jan: uitslag 24-uurs holter is goed
7 jan: spoeling tegen MTX te vroeg gestopt, gelukkig geen nierschade
26 jan: Oranje & gespleten nagels. Chemodiarree! Sinds een paar weken last van mijn buik.
30 jan: SEH met hoofdpijn en hoge bloeddruk
9 feb: Jonge cellen in mijn bloed / stoppen met bloeddrukverlagers
11 feb: Nog steeds schoon – jonge cellen waren geen leukemie!
19 feb: 200 dagen kankervrij en Start fase 5!
27 feb: Leukocyten op 22 door hoge dosering prednison, start kaliumtabletten tegen spierzwakte
24 mrt: 5-0!!! Start fase 6 & gesprek diëtiste
12 apr: Blaasontsteking
16 apr: Dexa scan voor onderzoek botontkalking, gewicht 75,3 kilo
20 apr: Second opinion Erasmus MC
22 apr: Lever verstoord ALAT 294
21 mei: Start psycholoog Vicki Brown huis
22 mei: Start BeLife traject
19 jun: Veel pijnlijke gewrichten & laatste ruggenprik
30 jul: Bezoek SEH & longfoto
13 aug: 538 Fighters Night
18 aug: Benauwd & longfoto
29 aug: Varen op de Loosdrechtse plassen voor mijn verjaardag!
6 sept: Artikel - ‘Onderschat nooit een kán-ker-patiënt!’
13 sept: Swim/ paddle to Fight Cancer
12 okt: Neutropeen
14 okt: Opname koorts SEH & longfoto
11 dec: Mammografie & punctie

2016
3 jan: Opname koorts SEH & longfoto
17 jan: Paardenstaartje!
21 jan: Opname koorts SEH & longfoto
10 feb: Laatste chemo-infuus – SLINGERS!!!
17 mei: Keuringsgesprek WIA
27 mei: VERHUIZEN
30 mei: Neutrofielen niet te meten – leukemie terug?
9 jul: Gewicht 62,6
15 jul: Laatste ‘werkdag’ bij GE
4 sept: Ride for the Roses
1 dec: Identiteitscrisis – “Wie ben ik, wat kan ik?”
20 dec: Bucketlist bijwerken
30 dec: Preventief extra antibioticakuur

2017
18 jan: Volgende controle pas eind maart!
31 jan: Winnaar campagne #voorelkaar - €1500,- voor het Vicki Brownhuis
14 feb: laatste chemotabletten

To come:
16 feb: Operatie PAC
28 feb: Stoppen met basismedicatie
1 mrt: Pilloos!!!

Voor deze samenvatting heb ik mijn complete blog opnieuw gelezen. Sommige gebeurtenissen was ik gewoon vergeten. Anderen stonden qua tijdslijn heel ergens anders in mijn hoofd. Al met al ben ik ‘fluitend’ door de behandeling heen gegaan. Met relatief weinig obstakels en hindernissen. Makkelijk zeggen nu alles erop zit. Toentertijd was het gewoon weg klote en zijn er momenten geweest dat ik niet wist waar ik de energie en positiviteit vandaan moest halen.

  • 13 Februari 2017 - 20:35

    Margreet Laméris:

    Ontzettend wat een " reis " heb je afgelegd.
    En het zal zeker ook emotioneel zijn om de PAC te laten verwijderen.
    Laat 1 april het voorjaar maar losbarsten !!

    Ik heb bewondering voor jullie !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 830
Totaal aantal bezoekers 207621

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: