Dag 6.7.02 - Nagenieten! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 6.7.02 - Nagenieten! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 6.7.02 - Nagenieten!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

16 September 2015 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Wat was het bijzonder zondag! Adriaan en ik zitten allebei nog in een roes. Kijken naar de foto's en filmpjes die gemaakt zijn zondag. Ik denk dat deze Swim voor ons een moment was van afsluiten. Een afsluiting van het eerste rottige jaar. Zoals Adriaan in zijn tranen aangaf aan het einde van de dag "Ze is er nog - dat is wat telt" en met heel veel geloof en vertrouwen in de toekomst. Toen we heel even met Maarten van der Weijden praatten gaf Adriaan mij trots de bijnaam "zijn super SUP-pertje". Het doet een beetje denken aan een 'supertje' bij de cafetaria; een frikandel met friet die in één bakje geserveerd worden, haha. Hoe dan ook het kan alleen nog maar beter gaan worden. Hoe bijzonder dat we dit samen hebben kunnen doen. Hoe bijzonder dat voor we voor jullie allemaal hebben mogen zwemmen en SUP-pen.

Voor jullie verhalen, herdenkingen en toekomstdromen.

Op naar de volgende lichamelijke uitdaging...maar eerst terug naar de harde realiteit. De HOVON 100 - het leukemieprotocol. Maandagochtend mocht ik me dan ook weer melden om bloed te prikken. Heel even kort naar huis en opnieuw naar het ziekenhuis voor een gesprek over mijn bloedwaarden met Grote Smurf. Mijn bloed is goed. HB 7.2, leuko's 2.4, neutro's 1.5, trombo's 198, ALAT 98, ASAT 39. Ook een aantal vitamine zijn weer mee geprikt. Vitamine D, B12 en foliumzuur waren in ieder geval al goed. De rest komt nog. Al met al niet slecht. Dus vooral doorgaan! Ook Grote Smurf gaf aan dat hij erg tevreden was met de stabiliteit van mijn bloedwaarden. De hartkloppingen die ik momenteel heb zijn niet heel spannend. Zolang ik ze maar niet krijg bij het doen van zware inspanningen. Mooi. Alhoewel het toch altijd naar is op het moment dat je ze hebt. Gelukkig duurt dit nooit lang.

's Middags heb ik me heerlijk laten masseren. Ik ben natuurlijk niet gekke Henkie. Met de verwachte spierpijn van de Swim dacht ik - laat ik eens lief zijn voor mijn lijf en het een beetje helpen om weer op te knappen. Gelukkig viel de spierpijn mee.

Gisteren om 9:00 uur was het weer zover. Kuur nummer....ik moet het even opzoeken...kuur nummer 29. De 7e van het eerste onderhoudsjaar. We gaan aftellen. Nog 5 of 6 te gaan. Het is te doen. En toch blijft elke keer weer spannend. Hoe gaat je lijf reageren. Krijg je diarree, obstipatie, wordt je misselijk, trek je bleek weg, wat doet je hartslag? Bah. Dit zijn dagen dat ik dan ook echt niet alleen wil zijn. Ik zelfs niet alleen overdag durf te slapen. En het heel fijn is dat of mama of Adriaan thuis is om letterlijk op mij te passen. Gisteren ging het over het algemeen goed. Ook mijn ALL differentiatie was wederom positief. Dit blijft elke keer weer een opluchting. Geen leukemie cellen te zien in mijn bloed.

Vannacht heb ik door alle indrukken van zondag en van de kuur eigenlijk heel weinig geslapen. Na zo'n kuur dag word ik ook altijd heel bewust wakker. Ik ben er nog, ik heb de nacht overleefd. Het gaat weer beter worden. We staan redelijk vroeg op. Adriaan heeft vandaag zijn papadag. Aangezien mijn bloed goed is mogen we er van mijn oncoloog heel even tussenuit. En dat gaan we dus ook doen. Heerlijk even niets. Genieten van ons gezin. Leuke dingen doen en even niet denken aan ziek zijn zover dat mogelijk is. Ik verwacht dan ook even een radiostilte op mijn blog. Wij checken even uit ;p. Opladen voor de laatste kuren. Tot gauw!

Dag 6.6.28 - #tabletten: 9, #prikken: 1 (+2kalium)
Dag 6.7.01 - #tabletten: 15, #prikken: 1 (+4 prednison)
Dag 6.7.02 - #tabletten: 15, #prikken: 0

  • 16 September 2015 - 21:26

    Petra :

    Geen nieuws is goed nieuws.....doe maar lekker rustig aan en geniet!

  • 04 Oktober 2015 - 18:20

    Janny Pieltjes (moeder Maaike):

    Hoi Kirsten

    Ik kwam in favorieten je site weer tegen en heb nog eens even je verhalen gelezen
    Super wat je allemaal bereikt hebt
    Het zal niet altijd makkelijk geweest zijn maar wat je zelf ook zegt je bent er nog
    Ik moet zeggen dat je er super goed uitziet
    Je kleine meid heeft dezelfde haren als haar mama en adriaan ziet er ook goed uit
    geweldig wat jullie bereikt hebben met het swim festijn
    Ga zo door en hoop dat het elke dag wat beter met je gaat

    Liefs Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 925
Totaal aantal bezoekers 207332

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: