Dag 6.5.35 - Morgen weer kuren? - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 6.5.35 - Morgen weer kuren? - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 6.5.35 - Morgen weer kuren?

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

17 Augustus 2015 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Soms heb je dat. Zo'n dag...en zo'n dag was het vorige week maandag.

Het begon allemaal 's ochtends vroeg. Half negen bloedprikken. Ik meld me bij de balie. Een van de koffiedames komt naar me toe en vraagt of ik naar C5 wil gaan - de oncologie afdeling. Boem boem, boem boem, boemerdeboemERDEBOEMERDEBOEM....C5 - HOEZO? Eerste gedachte: "Wat weten jullie wat ik niet weet?". Tweede gedachte: "Er is geen bloed geprikt - wat weten ze dan?". Kennelijk was het zo druk dat mij verzocht werd om op de verpleegafdeling bloed te laten prikken. An sich geen probleem. Wat ik wel wat gek vond was dat er op het moment dat ik mijn afspraak had om half negen, nog geen enkele andere patiënt te zien was...tja 'verwachte' drukte zullen we dan maar zeggen. Met een hoge hartslag en compleet klotsende oksels ga ik met de lift naar boven. Bizar hoe mijn lijf reageert.

Onverwacht, maar het was heel naar qua emoties en herinneringen om C5 weer op te lopen. Gezellig maar onwennig om de bekende verpleegkundigen te zien. Gek dus vooral. Het bloedprikken gaat goed. Snel wegwezen weer hier. No offense, maar hier wil ik liever niet meer komen.

Iets later hoor ik de bloeduitslagen. HB 7.5, leuko's 3.1, neutrofielen 2.0, trombo's 313, ALAT 163. Shit i.v.m. mijn ALAT (leverfunctie stoornis) gaat mijn kuur niet door. Waarschijnlijk komt deze hogere ALAT van de antibioticakuur die ik nu al 2 weken slik. En aangezien de kuur ook nog niet goed aanslaat krijg ik een andere antibiotica voorgeschreven. Dus op naar de apotheker. Helaas hebben ze van de 30 pillen die ik zou krijgen er maar 3 op voorraad. Het is ZO'N dag...De poetshulp komt vervolgens ook niet opdagen. En dan hoor ik dat omdat mijn chemokuur uitgesteld wordt ik ook moet stoppen met de chemotabletten. Wederom een hoop vraagtekens. Uit ervaring weet ik dat mijn witte bloedcellen dan weer naar normaal niveau zullen stijgen. Als ik morgen wel door mag met de kuur dan zullen ze door de prednison nog verder stijgen en staan we weer 2-0 achter. Dat betekent waarschijnlijk weer een hogere dosering tabletten, wat wellicht wederom leverfunctiestoornissen gaat geven. Zucht. Ik hoop dat het goed gaat.

Maar goed er zijn ook leuke dingen gebeurt vorige week. Zo werd ik gebeld door Radio 538 met de boodschap dat ik als Fighter geselecteerd was uit een landelijke actie voor een kampvuur concert. Hoe gaaf is dat. Een initiatief van Fight Cancer (het rebelse zusje van het KWF) en Radio 538 om mensen die zich inzetten voor kanker op een speciale manier te bedanken. Ik was opgegeven door mijn ouders, als letterlijke en figuurlijke fighter. Hoe lief. Een lastige beslissing, want ik zit nog steeds met een luchtweginfectie, ik zit aan de antibiotica en het is in Hilversum...Na lang wikken en wegen heb ik besloten om toch te gaan. Het is een klein gezelschap van ongeveer 100 personen inclusief personeel en we blijven niet slapen - daar ben ik te kwetsbaar voor. Ik mis al zoveel leuke en bijzondere momenten. Dit laat ik niet aan me voorbijgaan. En zo charter ik een vriendin die samen met mij een avondje gaat genieten en kan autorijden.

Spannend! We komen aan op het 538 terrein. We zien de tentjes staan en er hangen gekleurde lampjes en luchtbedden in de bomen. Een kampvuur met grote zitzakken, een bar, BBQ en heel veel picknicktafels. En zo kom je binnen. Waar ga je dan zitten. Zo veel nieuwe indrukken, nieuwe mensen...we kiezen een tafeltje uit met twee andere meiden van onze leeftijd. Al gauw praten we over het onderwerp wat ons allen hier bind. Kanker. Terwijl we het er ook over eens zijn dat we niet de hele avond over kanker gaan praten. Snel kom ik erachter waarom ik aan dit tafeltje ben gaan zitten. De vader van een van de meiden heeft na een eerder ziekbed nu acute leukemie sinds 3 weken. Complete onzekerheid en een berg vragen. Heel herkenbaar. Bij de BBQ kom ik anderen tegen die of zelf meedoen aan Swim to Fight Cancer of in de organisatie zitten. Erg gezellig. Na de overheerlijke BBQ beginnen de optredens van de Handsome Poets, Douwe Bob en Sharon Doorson. Heel bijzonder met zo'n klein gezelschap. Na een paar kleine dance moves (ik kan het nog ;p) bij de campingdisco houden we het om 23:00 uur voor gezien. Als ik om 00:00 uur in mijn bed lig kan ik niet slapen van alle indrukken, nieuwe gezichten en indrukwekkende verhalen. Dat ben ik niet meer gewend. Uiteindelijk val ik om 05:00 uur in slaap. De dagen erop dus rustig aan en bijkomen van deze gezellige avond.

Fight Cancer en Radio 538 - heel erg bedankt voor een onwijs gaaf feestje! Dit had ik niet willen missen. Pap en mam - dank voor het opgeven!

De week wordt perfect afgesloten met een pyjama party bij een vriendin. Diepgaande gesprekken tijdens een heerlijk diner! Maaike bedankt! Ik vond het echt supergezellig!

Zo meteen wederom naar het ziekenhuis voor mijn bloeduitslagen. Spannend. Ik hoop dat ik morgen door kan met kuren.

Dag 6.5.23 - #tabletten: 10, #prikken: 0
Dag 6.5.24 - #tabletten: 10, #prikken: 0
Dag 6.5.25 - #tabletten: 10, #prikken: 0
Dag 6.5.26 - #tabletten: 10, #prikken: 0
Dag 6.5.27 - #tabletten: 10, #prikken: 0
Dag 6.5.28 - #tabletten: 6, #prikken: 1 (nog 1 oude antibiotica, 1 nieuwe)
Dag 6.5.29 - #tabletten: 5, #prikken: 0 (1 antibiotica per dag, geen 6mp, geen MTX)
Dag 6.5.30 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 6.5.31 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 6.5.32 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 6.5.33 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 6.5.34 - #tabletten: 5, #prikken: 0
Dag 6.5.35 - #tabletten: 5, #prikken: 1

  • 17 Augustus 2015 - 11:37

    Marleen:

    Hoi Kirsten,
    Balen, balen, balen, maar.........jij bent een fighter dus jij laat je niet door tegenslagen uit het veld slaan. Jij hebt al zwaardere gevechten gewonnen! En ik ga heeeeeel hard duimen dat morgen de kuur doorgaat.
    Lieve groet, Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 207324

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: