Dag 6.2.20 - Moederdag - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 6.2.20 - Moederdag - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 6.2.20 - Moederdag

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

10 Mei 2015 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Thuis is:

Thee drinken,
Ontbijten in je pyjama,
Kletsen over van alles,
Getroost worden,
Zelfs zonder er om te vragen!
Lachen zonder schaamte,
Elkaar begrijpen,
Zonder te praten,
Geliefd zijn,
Complimentjes en tips krijgen,
Je welkom en veilig voelen,
Thuis is,
Waar mama is!

Moederdag - een dag voor alle moeders ter wereld. Echter: "Eigenlijk zou Moederdag een dag mogen zijn voor alle vrouwen. Vrouwen die met hart moeder zijn, voor vrouwen die nog moeder willen worden, het misschien nooit kunnen zijn en voor vrouwen die als moeder voelen - Respect voor al deze mooie vrouwen!" Mooi verwoord wat veel vrouwen zo voelen denk ik Anita!

Ik ben vanochtend door Fleur en Adriaan verwend met een heel pakket aan schuifspeldjes, haarklemmen. Het is jullie waarschijnlijk niet ontgaan, mijn haar is inmiddels goed aan het groeien. Her en der zelfs met een grijze spriet. Heel gek, maar o zo fijn. Geen mutsjes meer op in bed, geen koud hoofd buiten op de fiets als het waait of regent, je weer een beetje mens voelen, niet meer 'herkenbaar' zijn als 'kankerpatiënt'. En zo gaat er dus elke ochtend een beetje wax in mijn haar. Olie en af en toe een haarmaskertje om het extra goed te verzorgen. Mijn haar begint zelfs al weer te krullen.

Na het ontbijt, pakken we de koffers in. Fleur en ik gaan weer uit logeren bij opa en oma in België. Het wordt mooi weer dus we kunnen weer lekker in de tuin vertoeven. We zetten ons kindertentje op en Fleur gaat voor het eerst in de schommel. Een iets minder groot succes. Toch nog wat eng. Maar oefening baart kunst.

's Middags na een lange dut stap ik met Adriaan op de fiets. Echter - één groot verschil. Nu heb ik Fleur in een kinderzitje op het stuur. Oehoe - spannend. Kan ik dit? Durf ik dit? Mijn nieuwe leven na de intensieve chemokuren is er een van continu mijn grenzen verleggen. Een weg van veel onzekerheden in het algemeen maar ook over mijn lijf. Wat voor schade heeft de chemo aangericht? Wat gaat het nog aanrichten? Door dingen te doen die ik niet voor mogelijk houd groeit mijn zelfvertrouwen met de dag. Het gaat met vallen en opstaan. Alleen hoop ik natuurlijk niet dat ik nu val met mijn kostbaarste bezit tussen mijn armen ;p. Met Adriaan spreek ik af dat hij dicht bij me blijft fietsen. Het gaat goed! Joehoe! Heerlijk in het zonnetje fietsen we langs de weilanden via het dorpje weer terug naar mijn ouders. Heerlijk. Dit kan ik! Dit doe ik! Wanneer mag ik weer?

Na het eten krijg ik spontaan van Fleur drie dikke knuffels achter elkaar. Wederom een mooie dag!

Dag 6.2.20 - #tabletten: 4, #prikken: 0

  • 10 Mei 2015 - 21:30

    Marleen:

    Wat een ontzettend leuke gezellige foto's :) :) :)
    Super dat je met Fleur kunt fietsen.
    Geniet van het Belgische leven en de andere omgeving.

  • 11 Mei 2015 - 09:26

    Olga (familie):

    Zo overwin je elke keer iets, stap voor stap ....! Goed bezig !

    En wat een leuke foto's, Oma in de bocht....haha! En het muzikale talent van
    Opa niet te vergeten....!!!

    XXXXX




  • 11 Mei 2015 - 20:27

    Mariska:

    Gefeliciteerd met moederdag! Wat een prachtig cadeau die haarspelden...groeit gelukkig snel aan jouw haarbos. En staat je erg goed een kort koppie met krullen.
    Heel.herkenbaar dat fietsen, ik heb eerst zonder Finn geoefend; -). Doodeng voor mij toen hij voor het eerst meeging, helemaal fantastisch voor de kleine man

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 703
Totaal aantal bezoekers 207305

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: