Dag 3.50 - Fase 4 - here I come! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 3.50 - Fase 4 - here I come! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 3.50 - Fase 4 - here I come!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

23 December 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Gisteren met kuur 17 heb ik mijn laatste chemokuur van dit jaar afgesloten. De laatste chemospuit zet ik over een uur in mijn buik en dan is fase 3 op wat tabletten na helemaal afgerond. Finally! Ondanks dit positieve bericht waren de laatste dagen toch ook wel weer pittig.

Adriaan werd eergisternacht ziek. En tja...ziektekiemen zijn uit den boze voor deze dame. Dat betekende dat ik na het aangeven van wat washandjes, aai over Adriaan zijn rug en het doorspoelen van de boerenkool in de wc op de bank verder ben gaan slapen. Best gek eigenlijk. En op een rare manier ook fijn dat ik niet degene ben die ziek is en dat ik nu wat voor Adriaan kan terug doen. Toch was ik als de dood dat ik ook besmet zou raken. En daarbij hebben we dus een noodplan moeten bedenken voor de chemokuur. Adriaan kon helaas niet mee.

Zo hebben we Winnie onze vriendin van de bevallingscursus gevraagd, om in plaats van op Fleur te passen, de ochtend met mij door te brengen in het ziekenhuis. Moeders hebben we opgebeld om de honours in huize Laméris waar te nemen. Gelukkig paste alles in elkaar. Na het bloedprikken meld ik me rond 10:00 uur weer in het ziekenhuis. Kuur nummer 17 kan doorgaan echter mijn HB is aan de lage kant (5,5) en de verwachting is dat deze nog verder zal zakken. Helaas dus maandag na de kerst wederom bloedprikken om te bekijken of ik een bloedtransfusie nodig heb. Winnie bedankt voor het meegaan, we hebben je behoorlijk overvallen gisteren!

Na de kuur snel naar huis op de bank slapen. Ik ben wederom flink misselijk ondanks de anti-misselijkheids medicijnen. Toch maar wat eten. Adriaan heeft inmiddels koorts. Ik baal als een stekker. Eindelijk samen twee weken 'vrij' en dan gebeurd er dit. Ik heb flink zitten huilen op de bank. Het wordt ons niet cadeau gegeven. Ook bij mij gaat het helaas 's avonds na mijn tweede chemospuit alsnog mis. Alles, maar dan werkelijk waar alles komt eruit. En ik hou ook na het spugen niets meer binnen, geen thee, geen kiwi, geen stukje droog brood. Slapen en hopen dat de dag van morgen beter wordt. Ik slaap in een fris opgemaakt bed en Adriaan in de kamer. En zo realiseer ik me dat mijn lijf toch steeds meer in opstand komt. Hou vol lief lijf van me. We gaan dit samen afmaken!

Ik heb goed geslapen. Mama is gisteravond gebleven en heeft in haar eigen appartement geslapen. Als we wakker zijn komt ze ons weer helpen. Adriaan is nog slapjes en heeft niet super goed geslapen, dus als mams er is kruipt hij - gelukkig koortsvrij - na het ontbijt het bed in. Ik zet mijn derde chemospuit en zie dat de tweede van gisteravond een blauwe plek heeft achtergelaten op mijn buik. Misschien toch een adertje geraakt.

En zo is vandaag eigenlijk verder best goed verlopen. Beetje gewandeld, getraind met de fysiotherapeut en aangerommeld in huis. Morgen wat voorbereidingen treffen voor de tapas op 1e kerstdag bij ons thuis. En daarna als het lukt op naar Drenthe voor gezellig dagen bij de ouders van Adriaan.

Ik ga proberen zoveel mogelijk te genieten van de komende dagen. Op dit moment merk ik dat ik het lastiger vind om mijn ziekte bij tijd en wijlen los te laten. Alles herinnerd me eraan, de pillendoosjes 's ochtends en 's avonds, de gesprekken in huis, de update bij de fysiotherapeut of masseur, de naaldencontainer op de badkamer, de pijn in mijn handen, voeten en knieën....de misselijkheid en smaak van chemo in mijn mond. Wederom is het Fleur dit het aan lijkt te voelen. Na haar slaapje knuffel ik met haar op de bank, ze ontdekt elke dag weer nieuwe dingen en zo lachen we samen om helemaal niets. Heerlijk. Wat ben ik blij met dit kleine wezentje.

Januari - fase 4 - wordt een heftige maand. Op 4 januari mag ik meteen voor een week het ziekenhuis in. Dan een week rust en wederom weer een week het ziekenhuis in.

Voor nu wil ik jullie allemaal hele knusse kerstdagen wensen. We hebben een aantal van jullie al een 'fysieke' kerstkaart gestuurd. Voor alle anderen hierbij net zo gemeend de digitale kerstkaart bij de foto's van dit 'reisverslag'. Ik hoop dat jullie ons ook in 2015 zo fijn blijven steunen!

Dag 3.46 - #tabletten 6, #prikken: 0
Dag 3.47 - #tabletten 6, #prikken: 0
Dag 3.48 - #tabletten 6, #prikken: 0
Dag 3.49 - #tabletten 6, #prikken: 3
Dag 3.50 - #tabletten 6, #prikken: 2

  • 23 December 2014 - 20:12

    Petra Stijnen Vleeshouwers:

    Lieve Kirsten,
    Ik wens jullie allemaal een fijne, rustige Kerst!
    Lieve groet uit Weert

  • 23 December 2014 - 21:53

    Mario Koppen:

    Hoi Kirsten,

    Dit zijn wel de dagen dat het moeilijker is dan andere periodes
    zelfs Ik merk dat elk jaar opnieuw en het was maar zo'n kleinigheidje vergeleken bij jullie.
    Evengoed hele fijne Feestdagen,
    en wat hebben jullie toch een beauty van een dochter geniet ervan.

    Groetjes Mario

  • 24 December 2014 - 01:36

    Marianne En Harrie Korten:

    Dag Kirsten

    Een mooie dag, een fijne dag, een minder goede dag,
    een moeilijke dag. We wensen je familie je kleine meid
    maar vooral jezelf hele gezellige en vreugdevolle dagen toe.

    Dag Kirsten

  • 24 December 2014 - 12:25

    Elly En Rob [familie]:

    Hoi Kirsten,

    Wij wensen jullie met allen die jullie lief zijn om je heen
    hele Fijne en Gezellige Feestdagen.

    Groetjes, en een dikke knuffel, Elly en Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 207310

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: