Dag 25 - slappe hap - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 25 - slappe hap - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 25 - slappe hap

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

31 Juli 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Vandaag voel ik me als een vatendoekje. Geen energie, en ben niet vooruit te branden. Dus het is een rustig dagje geworden. Veel in bed en op de bank. Maar toch ook 20 min op de hometrainer rustig aan bewogen.

De picknick met Rosanne en Winnie, van de bevallingscursus hebben we maar kort even gewisseld voor een drankje op het balkon. Ik vertrouw mijn lijf niet genoeg om nu naar het park te lopen. Fijn dat we zo even bij hebben kunnen kletsen. Hopelijk lukt het binnenkort om wel weer iets actievers te kunnen doen met jullie!

Vanochtend ook bloed geprikt zodat mijn behandelend arts mij poliklinisch in de gaten kan houden. Bloedwaarden zijn verstoord, leverfunctie is minder en leukocyten zijn laag maar niet al te schrikbarend. Ik mag dus thuis blijven. Wel moet ik stoppen met een van de pillen die waarschijnlijk ook zorgt voor de verstoorde leverfunctie. Graag - hoe minder zooi mijn lijf in hoe beter.

Ook het krachtsverlies besproken en dit is - gelukkig! - een grote bijwerking van de prednison. Dus dat ik moeilijk opsta van de bank, loop en de trap niet meer op kom, komt dus van de hoge dosering prednison. Deze week nog volle bak - waarbij de arts ook wil dat ik dit vol hou omdat de leukemie hier zo fantastisch op reageert. En vanaf volgende week gedurende een week afbouwen. En als ik dat zo mag geloven gaat dat voor mij een wereld van verschil maken. Geen dik hoofd meer, controle over mijn eten, beter slapen, weg met die buffalo hump, en hopelijk weer meer kracht en energie in mijn lijf.

En tja, een uurtje nadat we met de arts gebeld hebben zwelt mijn linkerarm op. Hmm..toch maar even bellen. Ik heb wat puntbloedinkjes op mijn arm, hij is dik en pijnlijk. Het kan een trombosearm zijn dus we meten mijn arm op om te kijken of hij dikker wordt het komende uur. Gelukkig is dit niet zo. Maar mocht dit veranderen moet ik alsnog naar de eerste hulp voor een echo van mijn arm om te kijken of er een bloedpropje in zit. Ik denk dat het goed gaat.

En dan voor het eerst het appartementje van mijn ouders gezien. Echt 100 meter om de hoek. Hoe fantastisch is dat! Klein maar fijn met bad waar ik mezelf met Fleur nog wel in zie spatteren. Dus dat wordt een groot feest. Snel een keer uitproberen. De kleine meid heeft deze week voor het eerst wat regeldaagjes. Wil wat minder drinken, is echt geobsedeerd door haar handjes en is veel aan het slapen. Een sprongetje kondigt zich aan. Ze is meer in zich zelf gekeerd en heel bewust de wereld om zich heen aan het bewonderen. Bijzonder om te zien.

#tabletten: 8, #prikken: 2

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 207306

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: