Dag 16 - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

22 Juli 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

De nachten blijven rommelig. Slaap je al lichter door de prednison, begint je lief ook nog tegen je aan te kletsen in je slaap. Dus toefel ik maar weer een keertje naar de huiskamer, eet een halve liga en twee crackers met kaas, kijk wat tv en kruip rond vieren weer naast Aadje in bed.

Fleur slaapt zo lief door, het is echt onwerkelijk wat voor lieve rustige voorbeeldige dochter wij hebben. Om half elf de laatste fles en rond 9-en de eerste voeding van vandaag. Wat zijn wij trots op jou hoe goed je het doet.

Samen met mijn ouders eten en dan toch enigszins wat mamastress want de Nutrilon van Fleur is op en de pakken zijn in meerdere supermarkten en drogisterijen uitverkocht. Dus met mams misselijk de auto in naar de grotere winkelpassage om op goed geluk daar op stroopjacht te gaan. Gelukt. De Etos is vandaag onze reddende engel. En gek genoeg voel ik me een vrij mens zo als ik nu door de passage loop. De tweede dag na mijn kuur en ik loop gewoon rond....dat had ik twee weken geleden niet durven dromen. Dus haal ik bij de slager nog wat vlees en doen we bij de Appie de boodschappen.

Geluksmomentje: een ouder Aziatische echtpaar doet samen boodschappen. Zij met de rollator al zittend op het plankje, hij haar vooruit-duwend en het boodschappen mandje achter zich aan slepend. Intens gelukkig en vredig verzamelen zij hun etenswaar. Ik kijk mijn moeder aan en de tranen springen in mijn ogen. Zo wil ik oud worden. Met Adriaan. Hij op het plankje en ik hem vooruit duwend met mijn steunkousen door de Albert Heijn.

Inmiddels hebben mijn Kirsten soldaatjes weer behoorlijke trek, dus de Kibbeling haalt het niet tot thuis, sorry pap de auto zal wel stinken. Wel balen, want ik merk dat mijn tong verdoofd raakt en mijn smaakpapillen toch al behoorlijke tikken krijgen van alle medicatie. Maar het doet me evengoed goed - eten en vettigheid.

Thuis opladen, want vanmiddag met Adriaan en mams naar de kapper aan de overkant van ons appartement de bestelde pruiken bekijken en passen. En jawel hoor. Een lang verhaal kort. 'Houston we got a winner'. Althans het moet heel gek lopen zou het dit haarwerk, ja en dit mag met recht een haarwerk genoemd worden - dit is toch een soort van 'Volvo' (Rolls Royce mocht niet van Adriaan) onder de pruiken, niet worden. Net effe dat tikkie meer, beter afgewerkt, natuurlijkere vezels, handgeknoopt...ik ben blij. Ik lijk wel een Laméris....hmm...Maar goed - Problem solved. Hij wordt in de goede haarkleur besteld en zaterdag nemen we de beslissing.

#tabletten: 8, #prikken: 1

• 22 Juli 2014 - 22:43

Mariska Hoogendijk:

Beste Kirsten,

Via de archeologie club kreeg ik een link van je blog. Tjemig zeg, wat een enorme heftige tijd moet dit voor je zijn. Een beetje veel life events in een korte tijd. Wat schrijf je er mooi over. En wat heb je een lef om wat je meemaakt zo open te delen. Ik vind het heel bijzonder. Uiteraard wens ik je enorm veel goede moed toe in strijd tegen je ziekte. Ook wens ik je toe dat je zo blijft genieten van al die lieve mensen om je heen. En zeker ook van je voorbeeldige dochter. En ik hoop dat je je humor vast kan houden. Dat scheelt alvast een slok op een borrel. Veel liefs.
    Mariska

• 23 Juli 2014 - 08:57

Gerben & Erika:

Hey Kirsten, Adriaan en Fleur,

Wat goed om te lezen dat de oneerlijke strijd die jullie aan moeten gaan goed verloopt. De positiviteit die wij bij jullie zien doet ons erg goed! Knap hoor! Jullie kunnen dit samen aan! Heel veel kracht gewenst! Benieuwd naar de volgende blogs!

Groeten Gerben en Erika

• 23 Juli 2014 - 09:05

Lianne:

Ha Kirsten,

Wat bijzonder om jouw verhalen zo te kunnen volgen. Lekker dat je veel thuis kunt zijn met iedereen om je heen en dat jullie meisje het zo goed doet. Zet m op!

Nog een tip: Nutrilon kun je ook bestellen via de website van Nutricia, Bol of Wehkamp. Meerdere pakken in één keer thuisbezorgd en geen verzendkosten. Scheelt zoeken in de winkels.

Liefs, Lianne