Dag 5 - extra onderzoeken - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 5 - extra onderzoeken - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 5 - extra onderzoeken

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

07 Juli 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Met een zwaardere slaappil toch iets meer geslapen. Vanochtend visite van de arts. Positief nieuws #2 is binnen, een significant verschil van rondzwervende slechte cellen in mijn lijf. Het lijkt erop dat de prednison aanslaat. Dat ze allemaal maar morsdood verklaard mogen worden! Van 6500 naar 4900 - geen idee wat het precies betekent, maar het klinkt goed!

Natuurlijk heb ik me ook flinke zorgen gemaakt over Fleur. Zij heeft in mijn buik gezeten. Maar er is mij verzekerd dat zij gewoonweg niet ziek kan zijn i.v.m. de gescheiden bloedsystemen. Gelukkig maar. Straks als ik aan de heftigere chemo begin zullen er wel extra hygiëne maatregelen getroffen moeten worden, want anders krijgt zij ook kleine hoeveelheden chemo binnen via mijn zweet bijvoorbeeld. Vanavond gaat ze met Adriaan thuis slapen. Het is voor mij te inspannend om te wachten tot de 11 uur voeding, en haar rond 6 uur te horen sputteren. En dan zul je net zien dat ze er de hele fles uitgooid en dan kom ik niet aan mijn slaap toe. Gelukkig slaapt mijn moeder vanavond bij me op de grond.

Verder waren er gelukkig geen verdikte klieren te zien op de longfoto en was mijn hartfilmpje goed - positief nieuws # 3 & 4.

De fysiotherapeut heeft ervoor gezorgd dat ik nu een hometrainer op mijn kamer heb staan...Opdracht: ik ben op zoek naar een feelgood cd waarmee ik met een lekkere beat eens flink aan de slag kan op de hometrainer van 'I am a survivor' tot 'Girls just want to have fun!'. Wie wil deze voor mij samenstellen?

En jawel, ook een heuse Wii challenge kan geregeld worden. Als ik het goed begrepen heb krijg ik een heus verrijdbaar projector scherm op mijn kamer. Alles om mijn conditie zo goed als het gaat op peil te houden. Daarna kwam de diëtiste even langs om mijn voedingsbehoefte te bekijken (lijkt me makkelijk - chocolade, koekjes en chips, net zoals thuis, haha - daar zitten toch ook veel eiwitten in?). En met de hometrainer en Wii zal die ene extra zwangerschapskilo er zo vanaf zijn. Zo niet deze week dan volgende week wel met al het braken en spugen van de chemo.

Helaas ook een kleine tegenvaller. Ik ga meedoen met een studie. Hierbij zou ik of in groep 1 of 2 ingedeeld worden, waarbij ik bij de ene groep een extra soort chemokuur toegediend zou krijgen. Helaas pindakaas, uitgeloot voor het extra medicijn. Maar goed het is nog niet bewezen dat dat de overlevingskansen vergroot. En overleven ga ik toch met of zonder. Evert (opa Heit van Adriaan) heeft ooit gezegd dat Laméris mannen sterke vrouwen zoeken. Kan ik me nog eens extra bewijzen dat ik dat extra medicijn gewoon niet nodig heb! Heit deze is voor jou!

Omdat ik al zo'n tijdje aan het kwakkelen ben is er ook al eerder bloed geprikt. Positief nieuws nummer 5: in april was alles nog goed. Het bloedbeeld net na de bevalling laat een kleine daling zien maar dat zou ook bij de bevalling kunnen horen. Conclusie ik heb een agressief monster in me maar ik voel dat we er op tijd bij zijn om het tij te keren. Ga maar lekker terug naar de grot waar je vandaan komt.

#prikken: 1, # tabletten: 15

• 07 Juli 2014 - 21:15

Kinga:

You go girl!!!!!!! Wat ben je sterk en net zo snel als alles is opgekomen ga je dit gewoon ten gronde richten! Zet hem op en vanuit Gouda juichen we mee met elk plukje goed nieuws!
    Oja, maak nog een foto van je borsten, zo groot zullen ze noooooit meer zijn :)
    Liefs xx

• 07 Juli 2014 - 21:34

Jacqueline Stad :

Hi Kirsten,
    Ik kwam bij toeval op jouw verslag terecht. Ik zal je niet vermoeien met mijn verhaal omdat je al je energie in jezelf moet steken, maar ik ben aan de laatste loodjes bezig van een dergelijk verhaal dat twee jaar geleden begon. Gelukkig kan ik t navertellen en ben ik echt die 'survivor'. Na de eerste operatie ben ik voor het eerst in mijn leven gaan hardlopen. Daarvoor heb ik op itube hele lekkere playlists samengesteld. Precies wat jij zoekt. Als iemand me een tip kan geven, hoe ik ze kan sharen of branden, deel ik ze graag met jou!

Blijf sterk en vecht!!!
    Jacqueline

• 07 Juli 2014 - 22:21

Mario:

Hoi Kirsten wat zijn wij van dit nieuws geschrokken, maar hier kom je door heen met zulke kanjers om je heen en die prachtige Fleur.
    wat knap dit dagboek en Ik blijf je zeker volgen heel veel sterkte.
    O ja wat gaat Nederland maken winnen of verliezen toi toi toi
    Groetjes en een hele dikke knuffel Mario Koppen

• 07 Juli 2014 - 23:53

Marijn:

Kirsten, Heerlijk nieuws! Jij gaat die kleine rotterige gemenerikjes verslaan! Morgen gaan we meteen een cd-tje knutselen. Hij komt jouw kant op.

Groetjes uit het hoge noorden

• 08 Juli 2014 - 10:28

Anita:

Hoi Kirsten,
    wat beschrijf je het proces mooi en eerlijk!
    En natuurlijk ga jij dat lelijke monster bestrijden tot de laatste cel.
    Daar is geen twijfel over nodig!

Het zal niet altijd makkelijk zijn maar voel je gesterkt door je gezinnetje,familie en lieve mensen om je heen!
    Ik ga je blog volgen tot het moment dat je schrijft dat je schoon verklaard weer richting huis gaat!!! Zet hem op!

Liefs Anita

• 08 Juli 2014 - 11:27

Miriam:

Hoi Kirsten,

Ontzettend onder de indruk van de strijdlustigheid, zet 'm op! Vanochtend hebben wij het team hier in Breda geinformeerd, de reacties zijn hartverwarmend. Je zult vast nog vele berichtjes ontvangen de komende dagen......

Wij denken aan je, go girl!

Miriam.

• 08 Juli 2014 - 13:25

Thea:

Hey!
    Vanmorgen het nieuws gekregen hier in Breda...
    Zet em op, you can do this, beat those f**kers!! (sorry, kon geen ander woord verzinnen) En versiersels voor je kamer komen jouw kant op!
    Heel veel groetjes!

Thea

• 08 Juli 2014 - 13:25

Tlaitmass:

Hoi Kirsten,

Heel erg onder de indruk van je verhaal, zet hem op, je kan het!
    Wil je alle sterkte toewensen en binnekort lezen dat het weer prima met je gaat.

Ik denk aan je

Liefst Tlaitmass

• 08 Juli 2014 - 14:39

Karin:

Hoi Kirsten,

Jeetje... je krijgt het wel voor je kiezen zeg...
    Maar fijn dat je in zo'n relatief korte tijd toch al een paar keer positief nieuws hebt ontvangen.
    Ga vooral zo door en voor je het weet zit je weer lekker thuis met z'n drieen!

Heel veel sterkte, ik duim voor je en ik ga je blog zeker volgen!

Groetjes vanuit Breda,
    Karin

PS: je schrijfstijl is echt heel goed!