Dag 5 - extra onderzoeken - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu Dag 5 - extra onderzoeken - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kirsten Lierop - WaarBenJij.nu

Dag 5 - extra onderzoeken

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

07 Juli 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Met een zwaardere slaappil toch iets meer geslapen. Vanochtend visite van de arts. Positief nieuws #2 is binnen, een significant verschil van rondzwervende slechte cellen in mijn lijf. Het lijkt erop dat de prednison aanslaat. Dat ze allemaal maar morsdood verklaard mogen worden! Van 6500 naar 4900 - geen idee wat het precies betekent, maar het klinkt goed!

Natuurlijk heb ik me ook flinke zorgen gemaakt over Fleur. Zij heeft in mijn buik gezeten. Maar er is mij verzekerd dat zij gewoonweg niet ziek kan zijn i.v.m. de gescheiden bloedsystemen. Gelukkig maar. Straks als ik aan de heftigere chemo begin zullen er wel extra hygiëne maatregelen getroffen moeten worden, want anders krijgt zij ook kleine hoeveelheden chemo binnen via mijn zweet bijvoorbeeld. Vanavond gaat ze met Adriaan thuis slapen. Het is voor mij te inspannend om te wachten tot de 11 uur voeding, en haar rond 6 uur te horen sputteren. En dan zul je net zien dat ze er de hele fles uitgooid en dan kom ik niet aan mijn slaap toe. Gelukkig slaapt mijn moeder vanavond bij me op de grond.

Verder waren er gelukkig geen verdikte klieren te zien op de longfoto en was mijn hartfilmpje goed - positief nieuws # 3 & 4.

De fysiotherapeut heeft ervoor gezorgd dat ik nu een hometrainer op mijn kamer heb staan...Opdracht: ik ben op zoek naar een feelgood cd waarmee ik met een lekkere beat eens flink aan de slag kan op de hometrainer van 'I am a survivor' tot 'Girls just want to have fun!'. Wie wil deze voor mij samenstellen?

En jawel, ook een heuse Wii challenge kan geregeld worden. Als ik het goed begrepen heb krijg ik een heus verrijdbaar projector scherm op mijn kamer. Alles om mijn conditie zo goed als het gaat op peil te houden. Daarna kwam de diëtiste even langs om mijn voedingsbehoefte te bekijken (lijkt me makkelijk - chocolade, koekjes en chips, net zoals thuis, haha - daar zitten toch ook veel eiwitten in?). En met de hometrainer en Wii zal die ene extra zwangerschapskilo er zo vanaf zijn. Zo niet deze week dan volgende week wel met al het braken en spugen van de chemo.

Helaas ook een kleine tegenvaller. Ik ga meedoen met een studie. Hierbij zou ik of in groep 1 of 2 ingedeeld worden, waarbij ik bij de ene groep een extra soort chemokuur toegediend zou krijgen. Helaas pindakaas, uitgeloot voor het extra medicijn. Maar goed het is nog niet bewezen dat dat de overlevingskansen vergroot. En overleven ga ik toch met of zonder. Evert (opa Heit van Adriaan) heeft ooit gezegd dat Laméris mannen sterke vrouwen zoeken. Kan ik me nog eens extra bewijzen dat ik dat extra medicijn gewoon niet nodig heb! Heit deze is voor jou!

Omdat ik al zo'n tijdje aan het kwakkelen ben is er ook al eerder bloed geprikt. Positief nieuws nummer 5: in april was alles nog goed. Het bloedbeeld net na de bevalling laat een kleine daling zien maar dat zou ook bij de bevalling kunnen horen. Conclusie ik heb een agressief monster in me maar ik voel dat we er op tijd bij zijn om het tij te keren. Ga maar lekker terug naar de grot waar je vandaan komt.

#prikken: 1, # tabletten: 15

  • 07 Juli 2014 - 21:15

    Kinga:

    You go girl!!!!!!! Wat ben je sterk en net zo snel als alles is opgekomen ga je dit gewoon ten gronde richten! Zet hem op en vanuit Gouda juichen we mee met elk plukje goed nieuws!
    Oja, maak nog een foto van je borsten, zo groot zullen ze noooooit meer zijn :)
    Liefs xx

  • 07 Juli 2014 - 21:34

    Jacqueline Stad :

    Hi Kirsten,
    Ik kwam bij toeval op jouw verslag terecht. Ik zal je niet vermoeien met mijn verhaal omdat je al je energie in jezelf moet steken, maar ik ben aan de laatste loodjes bezig van een dergelijk verhaal dat twee jaar geleden begon. Gelukkig kan ik t navertellen en ben ik echt die 'survivor'. Na de eerste operatie ben ik voor het eerst in mijn leven gaan hardlopen. Daarvoor heb ik op itube hele lekkere playlists samengesteld. Precies wat jij zoekt. Als iemand me een tip kan geven, hoe ik ze kan sharen of branden, deel ik ze graag met jou!

    Blijf sterk en vecht!!!
    Jacqueline


  • 07 Juli 2014 - 22:21

    Mario:

    Hoi Kirsten wat zijn wij van dit nieuws geschrokken, maar hier kom je door heen met zulke kanjers om je heen en die prachtige Fleur.
    wat knap dit dagboek en Ik blijf je zeker volgen heel veel sterkte.
    O ja wat gaat Nederland maken winnen of verliezen toi toi toi
    Groetjes en een hele dikke knuffel Mario Koppen

  • 07 Juli 2014 - 23:53

    Marijn:

    Kirsten, Heerlijk nieuws! Jij gaat die kleine rotterige gemenerikjes verslaan! Morgen gaan we meteen een cd-tje knutselen. Hij komt jouw kant op.

    Groetjes uit het hoge noorden

  • 08 Juli 2014 - 10:28

    Anita:

    Hoi Kirsten,
    wat beschrijf je het proces mooi en eerlijk!
    En natuurlijk ga jij dat lelijke monster bestrijden tot de laatste cel.
    Daar is geen twijfel over nodig!

    Het zal niet altijd makkelijk zijn maar voel je gesterkt door je gezinnetje,familie en lieve mensen om je heen!
    Ik ga je blog volgen tot het moment dat je schrijft dat je schoon verklaard weer richting huis gaat!!! Zet hem op!

    Liefs Anita

  • 08 Juli 2014 - 11:27

    Miriam:

    Hoi Kirsten,

    Ontzettend onder de indruk van de strijdlustigheid, zet 'm op! Vanochtend hebben wij het team hier in Breda geinformeerd, de reacties zijn hartverwarmend. Je zult vast nog vele berichtjes ontvangen de komende dagen......

    Wij denken aan je, go girl!

    Miriam.

  • 08 Juli 2014 - 13:25

    Thea:

    Hey!
    Vanmorgen het nieuws gekregen hier in Breda...
    Zet em op, you can do this, beat those f**kers!! (sorry, kon geen ander woord verzinnen) En versiersels voor je kamer komen jouw kant op!
    Heel veel groetjes!

    Thea

  • 08 Juli 2014 - 13:25

    Tlaitmass:

    Hoi Kirsten,

    Heel erg onder de indruk van je verhaal, zet hem op, je kan het!
    Wil je alle sterkte toewensen en binnekort lezen dat het weer prima met je gaat.

    Ik denk aan je

    Liefst Tlaitmass

  • 08 Juli 2014 - 14:39

    Karin:

    Hoi Kirsten,

    Jeetje... je krijgt het wel voor je kiezen zeg...
    Maar fijn dat je in zo'n relatief korte tijd toch al een paar keer positief nieuws hebt ontvangen.
    Ga vooral zo door en voor je het weet zit je weer lekker thuis met z'n drieen!

    Heel veel sterkte, ik duim voor je en ik ga je blog zeker volgen!

    Groetjes vanuit Breda,
    Karin

    PS: je schrijfstijl is echt heel goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

I'm a survivor!

Ik heb dit dagboek in het leven geroepen om deze hele nare nachtmerrie van me af te kunnen schrijven en te delen met wie het wil lezen. Zodat ik als ik straks oud, grijs en rimpelig ben nog eens terug kan kijken op deze extreem uitdagende periode in mijn leven. En zal kunnen zeggen hoe sterk ik me hier door heen heb gevochten samen met iedereen om me heen. Trots op Fleur, Adriaan en mijn familie en vrienden. Het zullen tranentrekkende stukjes zijn, waarin ik niets onbenoemd zal laten maar ook met kracht, humor en hoop. Ik schrijf dit dagboek dan echt voor mij en voor mij alleen om alles een plekje te kunnen geven. Kies er zelf voor of en wat je wil lezen.

Ik bereid me voor op een hele heftige strijd, een 'survival of the fittest' ;-), een soort van vierde wereldoorlog die hier in het Jeroen Bosch Ziekenhuis gewonnen gaat worden. Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Positiviteit en mentale kracht gaan mij hier door heen slepen. Hier heb ik jullie dan ook hard bij nodig want het wordt een zeer lange weg vol met obstakels. En hiervoor heb ik al een aantal leuke opdrachten bedacht voor degenen die willen :-p. Maar naast de tranen wil ik vooral genieten van het leven en lachen veel lachen. Mocht ik ondanks alles niet veel tijd meer hebben dan wil ik van elke dag een feestje maken.

Ik heb een heel mooi doel om voor te strijden – onze lieve dochter Fleur.

Opdracht 1: voor degene die dit lezen: geniet van elke dag – het is nu weer eens pijnlijk duidelijk geworden dat dit echt belangrijk is. Beloof mij dat jullie dubbel gaan genieten - ook voor mij - tot ik het zo meteen zelf weer kan! Vooral delen die mooie verhalen, foto's en flauwe grappen dat biedt ons de nodige afleiding.

Laat de strijd beginnen! Wij zijn er klaar voor.


Dag 1

Acht weken na de bevalling van mijn dochter Fleur was ik nog steeds niet hersteld. Er volgde een uitgebreid bloedonderzoek. 's Middags had ik vier gemiste oproepen van de huisarts. Ik werd meteen doorgestuurd naar de Eerste Hulp. Binnen het uur werd er gesproken over een opname, beenmergpunctie en het stoppen met borstvoeding. Het bloedonderzoek wees in een bepaalde richting.

Het was foute boel! De volgende ochtend werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik had Acute Lymfatische Leukemie. Overlevingskansen 30-40%. BAM! Daar zit je dan als kersverse moeder, 32 jaar oud, vol met ambities en dromen. Ga ik dood? Zal ik mijn dochter zien opgroeien? Vanaf moment één besloot ik dat ik bij de overlevers hoor. “Fleur, mama gaat voor jou en papa vechten! HARD, HEEL HARD!”.

En zo zit je van het een op het andere moment in een héle slechte B-film. Een film waarin ik probeer te overleven, ik als controlfreak de complete controle over mijn lijf en leven kwijt ben, mijn partner ineens papa én mama is voor Fleur, voor mij zorgt, fulltime werkt, en alle andere dingen regelt. Ons leven staat compleet op zijn kop.

Om alles een plekje te kunnen geven hou ik een blog bij. Hierin kan ik mijn angsten, frustraties en geluksmomenten met familie en vrienden delen. Want je bent ineens kankerpatiënt. Ja, zo eentje waar mensen op straat of in de supermarkt naar kijken. Door de chemotherapie wordt je eerst zieker gemaakt om beter te kunnen worden. Met alle bijwerkingen van dien. Als de artsen en verpleegkundigen in mijn 'Winning Team' van de hematologie afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis zorgen dat mijn lijf het blijft doen, zorg ik voor de mentale geestkracht! Ik voel me sterk en strijdbaar. Laat die stomme klote kankercellen maar komen. Dat jullie het vast weten. Ik ga deze oorlog winnen!!!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

The End deel 2 - PAC loos

14 Februari 2017

The End - heel erg bedankt allemaal!

14 Februari 2017

Dag 7.12.28 - SHOCKING FACTS

13 Februari 2017

Een overzicht van de afgelopen 2 jaar en 8 maanden

13 Februari 2017

Lessons learned 8 - Donoren
Kirsten

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 1107
Totaal aantal bezoekers 207313

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Juli 2019

I'm a survivor!

Landen bezocht: